پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279752 تاریخ : 1396/02/25-12:01:45
,10025,
شرکت‌های بیمه دانا و ملت برند گان اصلی صنعت بیمه در سال 95

شرکت‌های بیمه دانا و ملت برند گان اصلی صنعت بیمه در سال 95

شرکتهای بیمه دی، دانا، ملت و حافظ، سامان ، ایران معین و آسماری از جمله شرکتهایی هستند که در سال 95 نسبت به سال 94 رشد بالای 50 درصد در تولید حق بیمه داشتند. برنده اصلی این بازار شرکت‌های بیمه دانا و ملت هستند که هرکدام به ترتیب از رشد منفی 2 درصد و منفی 16 درصد به رقم مثبت 65.58 و 63.58 درصد رشد رسیدند که تحول بزرگی در صنعت بیمه ایران تلقی می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، از مجموع حق بیمه های تولیدی 277/2 هزار میلیارد ریالی ، 34/7 درصد متعلق به بیمه ایران (تنها شرکت بیمه دولتی ایران) ، 10/28 درصد به بیمه آسیا ، 8/86 درصد به بیمه دانا، 7/74 درصد به بیمه پارسیان و 6/8 درصد به بیمه البرز تعلق دارد. در واقع  این  5 شرکت‌ بیمه یعنی ایران، آسیا، دانا، البرز و پارسیان (هر یک دارای سهم بیشتر از 6 درصد) درمجموع 68/6 درصد از حق بیمه تولیدی بازار را به خود اختصاص داده‌اند.

هرچند از مجموع  180/2 هزار میلیارد ریال خسارت پرداختی نیز 41/49 درصد متعلق به بیمه ایران، 11/44 درصد به بیمه اسیا و 7/64 درصد به بیمه البرز بود. گفتنی است که رشد حق بیمه‌های تولیدی و خسارتهای پرداختی (نسبت به سال 94) به ترتیب 22/5 درصد و 24/8 درصد است. سه رشته‌ بیمه درمان، حوادث راننده و شخص ثالث- مازاد (به ترتیب با: 84/9، 72 و 71/4 درصد)، نسبت خسارتی بالاتر از بازار بیمه داشتند. پس از آنها، بیمه بدنه اتومبیل (با 62/7 درصد) نسبت خسارتی بالاتر از سایر رشته ها داشته اما از نسبت خسارت بازار بیمه پائین تر است. صدور تعداد بیمه نامه ‌ها و پرداخت موارد خسارت به ترتیب حدود 15/4 درصد و 30/8 درصد، بیشتر از سال 1394 است.

در حال حاضر 29 شرکت در لیست بیمه مرکزی قراردارند که از سال 1396 سه شرکت به آن افزوده خواهد شد . در واقع سه شرکت بیمه تجارت نو، شرکت تخصصی بیمه زندگی خاورمیانه و شرکت بیمه حکمت صبا پروانه فعالیت خود را (به ترتیب در اردیبهشت، بهمن و اسفند ماه 1395) از بیمه مرکزی ج.ا.ایران اخذ نمودند. لذا تعداد شرکتهای بیمه از 29 شرکت طی سال 94 به 32 شرکت بیمه در سال 95 افزایش یافت.

همچنین  تعداد نمایندگان جنرال به بیش از 33400 نماینده فعال، نمایندگان عمر به حدود 10600 نماینده فعال (کل نمایندگان بیمه به بیش از 44000 نماینده فعال)، تعداد کارگزاران بیمه به حدود 650 کارگزاری فعال و تعداد ارزیابان خسارت به 214 ارزیاب فعال رسیده است. بدین ترتیب، مجموع تعداد شبکه فروش و خدمت رسانی صنعت بیمه طی سال 1395 در مقایسه با سال گذشته 16/4 درصد رشد و در سراسر کشور گسترش پیدا کرد. شعب شرکتهای بیمه نیز از تعداد 1043 شعبه به تعداد 1079 شعبه در سال مورد بررسی افزایش داشت که در اقصی نقاط کشور پراکنده شده اند.

انحصار بازار بیمه بر مبنای شاخص هرفیندال- هیرشمن به عدد 1733 رسیده است (181 واحد کمتر از سال 1394 و معادل 9/5 درصد بهبود.) حق بیمه سرانه به حدود 3/5 میلیون ریال می رسد که تقریبا 20 درصد بیشتر از مقدار سال 94 بوده و توسط 79/9 میلیون نفر ایرانی در سال 95 پرداخت شده است.

در خصوص شاخص ضریب نفوذ بیمه، هر چند آمارGDP سال 95 از طرف بانک مرکزی ج.ا.ایران اعلام نشده است اما پیش بینی می شود که ضریب نفوذ بیمه در سال 1395  به حدود 2/2 درصد برسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران