پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266834 تاریخ : 1395/11/27-14:31:56
,10028,
شرکت‌ها به دنبال ایجاد ارزش مشترک برای جامعه ایرانی باشند

شرکت‌ها به دنبال ایجاد ارزش مشترک برای جامعه ایرانی باشند

جوزپه کارلا، مدیر عامل نستله ایران، درباره ایجاد ارزش مشترک در چهارمین همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها سخن گفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت  محک، موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان، برای چهارمین سال پیاپی اقدام به برگزاری همایش بین‌المللی مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها نمود. در این مراسم که با حضور قائم مقام وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، مقامات اتاق بازرگانی ایران و تهران، دانشگاهیان، دیگر مقامات دولتی و غیر دولتی در 25 بهمن 1395 برگزار شد، جوزپه کارلا طی سخنرانی خود از تجارب نستله در زمینه ایجاد ارزش مشترک گفت.
مدیر عامل شرکت نستله ایران پس از قدردانی از ابتکار عمل محک، سخنرانی‌اش را با داستان نستله آغاز کرد: "هنری نستله، داروسازی آلمانی بود که 150 سال قبل در سوئیس، تمام دانش خود را وقف اختراع فارین لاکته (Farine Lactée)، غذای کودک بر پایه شیر کرد تا جان کودک همسایه‌اش را نجات دهد. وانر کودکی ناتوان بود که نمی‌توانست از شیر مادر تغذیه کند و مانند بسیاری از کودکان آن زمان، احتمال زنده ماندنش بسیار پایین بود."
وی با اشاره به تعهدات نستله در جامعه افزود: "در تمام این سال‌ها دنیا تغییرات بسیاری را تجربه کرده است. اما وجود و ماهیت نستله از ابتدا تاکنون تغییری نداشته است. ما همواره به اهداف واقعیمان که بهبود کیفیت زندگی مردم و سهیم بودن در ساخت آینده‌ای سالم‌تر است، پایبند بوده‌ایم."
ایجاد ارزش مشترک (CSV) را می‌توان مفهومی از کسب‌و‌کار با آمیخته‌ای از راهبرد تجاری و مسئولیت اجتماعی شرکتی دانست. این مفهوم برای نخستین بار توسط مایکل پورتر و مارک کرامر در مقاله‌ای در Harvard Business Review در سال 2011 معرفی شد. مبحث اصلی این مفهوم، ارتباط انکارناپذیر رقابت‌پذیری یک شرکت و خوشبختی جوامع و محیط اطراف آن با یکدیگر است. این مفهوم، تفکر مدیریتی همه جانبه و جامع است که موقعیت‌های تجاری، نیازهای جامعه و ساختار یک شرکت را یکپارچه می‌کند. شناخت این ارتباطات بین جامعه و رشد اقتصادی و تاکید بر آن، می‌تواند ما را در رشد جهانی یاری کند.
بر اساس اصول ایجاد ارزش مشترک، موقعیت نستله در جامعه، با فرصت و نیز مسئولیت همراه است. با نگاهی به طبیعت کسب‌وکار نستله، موقعیت این شرکت به بهترین نحو در 5 زمینه کلیدی ایجاد ارزش مشترک از جمله تغذیه، سلامتی و تندرستی، منابع آبی، توسعه مناطق غیر شهری، پایایی محیط زیست و مردم تثبیت شده است.
در این مراسم، جوزپه کارلا توضیحاتی درباره بیست و یک تعهد نستله به جامعه ایران در سال‌های آینده ارائه نمود و با اشاره‌ به اقدامات مختلف نستله در زمینه CSV و اعلام تعهدات این شرکت در جمهوری اسلامی ایران، افزود: "نستله برنامه‌های اجرایی ارزشمندی را در کشور تعریف کرده است تا چالش‌های مختلف را شناسایی نموده و بهبود دهد. ما به زودی از گزارش کامل پیشرفت‌ها در اجرای تعهداتمان رونمایی خواهیم کرد."
تعهدات نستله به جامعه در ایران عبارتند از:
تغذیه
1.    ایجاد راهبری مبتنی بر علم و دانش در تغذیه کودکان
2.    تامین بیشتر محصولات مغذی برای کودکان
3.    کمک به کاهش خطرات سوء تغذیه از طریق تامین مواد مغذی
4.    کاهش سدیم (نمک) در محصولات
5.    کاهش شکر در محصولات
6.    کاهش چربی‌های اشباع‌شده و حذف چربی‌های ترانس بالا از محصولات
7.    انتقال اطلاعات در زمینه تغذیه، ارائه پیشنهادها و راهنمایی‌ها در مورد وعده‌های غذایی
8.    گسترش آبرسانی سالم به بدن به عنوان قسمتی از سبک و شیوه زندگی سالم
9.    ترویج رژیم غذایی و سبک زندگی سالم
10.    رعایت ارتباطات بازاریابی مسئولانه در محصولات مربوط به کودکان
11.    مسئولیت‌پذیری در نحوه معرفی جایگزین‌های مناسب برای شیر مادر
استفاده مسئولانه از منابع/توسعه روستایی
12.    اجرای مسئولانه منبع‌یابی در فرایند زنجیره تامین
13.    ترویج استفاده از مواد خام با کیفیت بالای محلی و ملی
آب
14.    تلاش برای دست‌یابی به پایایی و بهره‌وری مفید آب در فعالیت‌هایمان و جامعه
•    محافظت از منابع آبی
•    انتقال دانش و تجربه مدیریت منابع آبی به نسل‌های آینده
پایایی محیط زیست
15.    بهبود بهره‌وری از منابع
16.    بهبود کارایی زیست‌محیطی در بسته‌بندی محصولات
17.    ارائه راهکارهای ممکن در مقابله با تغییرات اقلیمی
مردم، کارکنان ما و توافقات بین‌المللی
18.    ارائه فرصت‌های بیشتر در ایجاد، رشد و توسعه موقعیت‌های شغلی برای جوانان ایران
19.    بهبود تعادل جنسیتی در مشاغل
20.    اطمینان‌بخشی از ارائه سیستم‌های ضروری به تمامی بخش‌های نستله در سطحی برابر برای ایجاد ایمنی و محافظت از سلامتی همه کارکنان
21.    تامین آموزش مناسب برای کارکنان نستله در مورد پایایی زیست محیطی، ایجاد ارزش‌های مشترک (مسئولیت اجتماعی) و ارتقاء آگاهی در زمینه تغذیه، سلامتی و تندرستی (Nutrition Quotient)
#پایان#
 
برای اطلاعات بیشتر درباره "نستله در جامعه" و تعهدات نستله در ایجاد ارزش مشترک، می‌توانید به منابع زیر مراجعه کنید:
www.nestle-me.com/en/csv  


درباره شرکت نستله ایران
شرکت نستله، شرکتی پیشرو در تغذیه، سلامتی و تندرستی در جهان است که 150 سال از زمان تاسیس آن می‌گذرد. نستله در سال 1380 فعالیت رسمی خود را در ایران آغاز کرد. در سال 1382 با احداث کارخانه محصول NESTLÉ CERELAC® در استان قزوین، به تولید مستقیم این محصول در ایران پرداخت. در سال 1386 نیز با گسترش فعالیتش، کارخانه تولید شیر خشک NESTLÉ NAN® را در استان قزوین احداث کرد. در سال 1387 نیز با سرمایه‌گذاری در صنعت آب معدنی، NESTLÉ PURE LIFE® را نیز به بازار ایران عرضه کرد. در حال حاضر تعداد کارکنان شرکت نستله در جمهوری اسلامی ایران به حدود 900 نفر می‌رسد و این شرکت همچنان در پی توسعه، پیشرفت، افزایش سرمایه‌گذاری و ارتقای تولید ملی در کشور است. در حال حاضر، 11 برند از محصولات نستله در ایران در گروه‌های مختلف غذایی و آشامیدنی در دسترس مصرف‌کنندگان است:
NESTLÉ NAN®, NESTLÉ CERELAC®, NESTLÉ PURE LIFE®, NESCAFÉ®, NESTLÉ COFFEE-MATE®, NESTLÉ FITNESS®,  
NESTLÉ CORN FLAKES®, NESQUIK®, NESTLÉ GUIGOZ®, CHOCAPIC®, and PERRIER®



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 273
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران