پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279534 تاریخ : 1396/02/19-12:21:31
,5,
شرکت ملی نفت، مطالعه توسعه میدان سپهر را به یک شرکت داخلی سپرد

در حاشیه چهارمین روز برگزاری نمایشگاه بین المللی صنعت نفت

شرکت ملی نفت، مطالعه توسعه میدان سپهر را به یک شرکت داخلی سپرد

تفاهمنامه همکاری بین غلامرضا منوچهری، معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و بهزاد محمدی، مدیرعامل شرکت اویک امضا و مقرر شد مطالعه این میدان در دستور کار شرکت اویک قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، تفاهمنامه مطالعات این میدان را غلامرضا منوچهری معاون توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران و بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت اویک، امضا کردند.

شرکت اویک (مهندسی و ساختمان نفت) یکی از 11 شرکت صاحب صلاحیت داخلی برای فعالیت در قالب اکتشاف و تولید است.
مشارکت در راه اندازی فازهای 20 و 21 پارس جنوبی و میدان آذر، از جمله فعالیت های این شرکت در بخش بالادست صنعت نفت است.
مدیرعامل شرکت اویک در این آیین گفت: برداشت نفت از میدان مشترک آذر در روزهای آینده به 30 هزار بشکه در روز می‎رسد.

بهزاد محمدی افزود: با وجود سختی کار در میدان مشترک آذر و پیچیدگی‌های خاص این میدان، تولید آن اسفندماه پارسال آغاز شد و اکنون روزانه 15 هزار بشکه نفت از این میدان برداشت می شود.
محمدی از برنامه‌ریزی برای تولید 110 هزار بشکه ای در میدان آذر خبر داد و گفت: مذاکراتی داشته ایم که فاز دوم توسعه این میدان را در قالب الگوی جدید قراردادهای نفتی دنبال کنیم.
وی فضای کشور برای حضور در عرصه های بین المللی را مساعد خواند و ابراز امیدواری کرد ایران با فعالیت در عرصه بالادست صنعت نفت و استفاده از فرصت برای همکاری‌های بین المللی، سهم بیشتری در بازار انرژی ایفا کند. میدان نفتی آذر، از میدان‌های نفتی مشترک ایران با عراق به شمار می رود که در شرق شهرستان مهران استان ایلام واقع شده ‌است.

مخزن این میدان با میدان نفتی بدرای کشور عراق مشترک بوده و در امتداد شمال غربی میدان مستقل چنگوله واقع است.
این میدان دارای 2 میلیارد و 500 بشکه نفت خام درجا است. میزان نفت قابل استحصال از این میدان 400 میلیون بشکه نفت برآورد می‌شود.
طرح توسعه این میدان، ابتدا به شرکت ‌های استات اویل نروژ و گازپروم روسیه واگذار شده بود که این شرکت در سال 2008 میلادی به موجب پیروی از تحریم‌های علیه ایران از ادامه همکاری در توسعه این میدان انصراف داد.
اکنون شرکت های ایرانی توسعه این میدان که از نظر زمین شناختی یکی از پیچیده ترین میدان های نفتی جهان است، بر عهده دارند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 238
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران