پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310124 تاریخ : 1396/09/11-19:22:18
,5,22,
شروع عملیات صحرایی آماربرداری از منابع و مصارف آبی در استان سمنان

شروع عملیات صحرایی آماربرداری از منابع و مصارف آبی در استان سمنان

مدیریت مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای سمنان از شروع عملیات صحرایی آمار برداری مرحله سوم از منابع و مصارف آب های سطحی و زیرزمینی استان سمنان خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت آب، مدیریت مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای سمنان از شروع عملیات صحرایی آمار برداری مرحله سوم از منابع و مصارف آب های سطحی و زیرزمینی استان سمنان خبر داد.

محمد هادی مصطفایی، با اعلام این خبر گفت: این عملیات آمار برداری در مساحتی به وسعت 97 هزار کیلومتر مربع از حوزه عملکرد این شرکت و مشتمل بر چاه‌، قنات، چشمه، سردهنه، نهر، موتور پمپاژ سیار و کنار رودخانه، ایستگاه پمپاژ ثابت، آب بندان، سدهای مخزنی و... صورت می گیرد.
وی هدف از انجام این عملیات آماربرداری را به روز رسانی بیلان منابع آب استان سمنان ذکر کرد و گفت: عملیات آماربرداری هر 5 سال یکبار در حوزه عملکرد شرکت آب منطقه‌ای سمنان انجام می‌شود و طی آن مصارف و منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی استان سرشماری‌ می‌شود.
مدیریت مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای سمنان اضافه کرد: به خاطر تغییراتی که در طول زمان بر روی منابع آبی به صورت کیفی و کمی اتفاق می‌افتد و همچنین شناسایی دقیق منابع آب سطحی و زیرزمینی، محاسبه مصرف آب در مصارف شرب، صنعت و کشاورزی و همچنین به روز رسانی بیلان منابع آب استان، این ضرورت ایجاب می‌کند که این عملیات انجام شود.
مصطفایی از این عملیات به عنوان اطلاعات پایه‌ای جهت مطالعات منابع آب استان سمنان یاد کرد و گفت: از داده‌های به دست آمده برای اخذ تخصیص از منابع آب سطحی و زیرزمینی، مطالعه بیلان آب زیرزمینی در سطح محدوده‌ی مطالعات جهت بهره برداری از دشت ها و... نیز می‌توان کمک گرفت.
وی تصریح کرد: عملیات آمار برداری تمامی بخش‌های کشاورزی، صنعت و شرب را شامل می‌شود و لازم است تمامی بهره برداران کشاورزی، صنعت، شرب، و ارگان‌ها و سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی همکاری لازم را با کارشناسان شرکت آب منطقه‌ای سمنان داشته باشند.
عضو هیئت مدیره شرکت آب منطقه‌ای سمنان با بیان اینکه اوضاع منابع آب زیرزمینی و سطحی استان سمنان بسیار حساس و شکننده است و با بحران کمبود منابع آبی و خشکسالی شدید مواجه هستیم، گفت: با این اوضاع و گسترش مراکز شهری، صنعتی و کشاورزی، مطالعه و برنامه ریزی منابع آب سطحی و زیرزمینی از اهمیت خاصی برخوردار است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 321
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران