پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 315055 تاریخ : 1396/11/17-15:32:04
,15,
شرط لازم توسعه کسب و‌ کارهای نوپا ایجاد اکوسیستم رشد آنهاست

شرط لازم توسعه کسب و‌ کارهای نوپا ایجاد اکوسیستم رشد آنهاست

وزیر ارتباطات و‌ فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه ابلاغ استفاده از ضد بد افزار بومی یک دستور حاکمیتی برای بخش دولتیست، گفت: وجود اکوسیستم برای رشد کسب و‌کارهای نوپا شرط لازم و خلاقیت شرط کافی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات؛ آذری جهرمی در نشست شرکت ها، استارت آپها و فعالین حوزه ICT استان یزد با اشاره به بحث حمایت از ابزارها گفت: امنیت برای ما بحث حاکمیتی است و همه کشورها در حوزه های دفاعی مباحث حاکمیتی خود را دارند و اگر می گویند از ضد بدافزار بومی استفاده شود این یک دستور حاکمیتی است.

 وی با اعلام اینکه باید توان خود را در عرصه حاکمیتی بالا ببریم، افزود: این ابلاغ در زمینه استفاده از ضد بدافزار بومی فقط مختص بخش دولتی است و بخش خصوصی الزامی در این مورد ندارند.

 آذری جهرمی با بیان اینکه در عرصه سرویس های اقتصادی نباید رقابت را از بین ببریم، اظهار کرد: در هر عرصه ای نمی توان اعمال حاکمیت کرد. لذا احترام اکوسیستم را باید نگه داریم و بر مبنای آن حرکت کنیم و قیاس پادویش در مقابل سایر اپلیکیشن ها نیاز حاکمیتی و‌صنایع دفاعی ماست.

 عضو کابینه دولت تدبیر و امید با اشاره به آمار کاهش اشتغال در اقتصاد صنعتی و‌کشاورزی نسبت به میزان سرمایه گذاری تصریح کرد: تنها حوزه ای که با رشد اشتغال در مقایسه با میزان سرمایه گذاری انجام شده روبرو بوده است بخش خدمات است که فناوری اطلاعات نقش بسیار زیادی در آن دارد.

 بالاترین مقام مسوول حوزه ICT با اشاره به آمارهای جهانی در سال 2017 خاطرنشان کرد: در شاخص ایجاد کسب و‌کارهای نوپا که مبتنی بر خلاقیت و‌نیروی انسانی است شاخص های ایران سه برابر منطقه و دو برابر شاخص های جهانی است 

 وزیر ارتباطات و‌فناوری اطلاعات شرط لازم برای ایجاد کسب و‌کارهای نوپا را خلاقیت دانست و گفت: البته شرط لازم برای توسعه آن وجود اکوسیستم است تا بتواند این کسب و کارها را رشد دهد.

 آذری جهرمی با بیان اینکه همه شرایط برای ایجاد اکوسیستم کسب و‌کارهای نوپا امروز در کشور فراهم نیست، توضیح داد: البته دولت از سال 1393 حرکتی را در توسعه زیرساخت های ارتباطی آغاز کرد که باعث شد آنها به زیرساخت های توسعه کشور تبدیل شود بطوریکه از ابتدای سال 95 تا شش ماهه نخست سال 96 در حوزه فضای مجازی 150 هزار شغل ایجاد شده است.

 وی سه ضلعی اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و داده های بزرگ به را سه ضلعی توسعه اقتصاد دیجیتال دانست و افزود: امروز استعدادهای ما از دنیا عقب ماندگی ندارند اما تجربه شکست عرصه صنعتی در ورود به حوزه مخابرات را داریم و‌می توانیم از آن درس بگیریم وقتیکه در زمانی سازندگان داخلی جلوتر از شرکت هایی چون سامسونگ سوویچ تولید می کردند اما امروز وضع به گونه دیگریست.

 عضو‌کابینه دولت دوازدهم با بیان اینکه برای ایجاد اکوسیستم باید گفتمان اقتصاد دیجیتال را در کشور‌حاکم کنیم، اظهار‌کرد: اگر خودمان را از هم اکنون آماده کنیم و فعالانه با آن برخورد کنیم در پنج سال آینده حرفی برای گفتن داریم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 337
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران