پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278927 تاریخ : 1396/02/02-15:38:32
,8,
شتاب گرفتن گروه خودرویی

شتاب گرفتن گروه خودرویی

گروه خودرویی طبق انتظار و به لیدری نماد خساپا شروعی پرتقاضا داشتند؛ و در ادامه با جهش قیمتی مواجه شدند تا جایی که اکثر نمادهای گروه با صف خرید به کار خود پایان دادند. گروه حمل و نقل نیز مثبت بودند و نمادهای حریل، حپترو، حتاید، حفارس و حاریا با صف خرید به کار خود پایان دادند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در پایان معاملات نخستین روز اردیبهشت ماه، شاخص کل متاثر از جو مثبت اکثر گروه ها به خصوص نمادهای خساپا و فارس با رشد حدود 652 واحدی به ارتفاع 79 هزار و 302 واحد رسید که در این بین نمادهای فملی و فولاد بیشترین تاثیر منفی را ایجاد کردند.

 گروه خودرویی طبق انتظار و به لیدری نماد خساپا شروعی پرتقاضا داشتند؛ و در ادامه با جهش قیمتی مواجه شدند تا جایی که اکثر نمادهای گروه با صف خرید به کار خود پایان دادند. گروه حمل و نقل نیز مثبت بودند و نمادهای حریل، حپترو، حتاید، حفارس و حاریا با صف خرید به کار خود پایان دادند.

گروه لیزینگی همسو با جو مثبت بازار، به خصوص گروه خودرویی، اکثرا مثبت بودند. به طوری که نمادهای وایران، ولساپا، ولغدر ولیز و ولبهمن با صف خرید به کار خود پایان دادند.

در گروه سرمایه گذاری نماد وبوعلی به علت فروش پروژه تندیس با جهش قیمتی، صف خرید را در کنار نمادهای واتی، وسبحان، وتوصا، وبیمه و وساپا تجربه کرد.

در گروه های فلزی و معدنی نمادهای فرآور، زنگان، تکنار، فلوله، کبافق و فسپا صف خرید، نمادهای کاما، کمنگنز، فاسمین، ارفع و کنور مثبت و مابقی متعادل و منفی دنبال شدند. این در حالی بود که نماد فباهنر پس از اعلام تعدیل پیش بینی سود و شفاف سازی های مربوطه با رشد حدود 9 درصدی بازگشایی شد. نمادهای کطبس و کپرور نیز پس از اعلام تعدیل پیش بینی سود و شفاف سازی های مربوطه و توضیحات لازم مبنی بر اعمال افزایش نرخ فروش محصولات و سناریوهای محتمل به ترتیب با رشد حدود 22 درصدی و 8 درصدی به گردونه دادوستدها بازگشتند. 3 شرکت بزرگ معدنی طی 12 ماهه سال 95، میزان تولید گندله سنگ آهن را 52 درصد افزایش دادند. به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، شرکت های گل گهر، چادرملو و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ماه، 12 میلیون و 407 هزار و 43 تن گندله سنگ آهن تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال گذشته، 8 میلیون و 180 هزار و 4 تن بود.

در گروه ساختمانی نماد کیسون با عرضه های مکرر صف خرید، معاملات پرتقاضا و پرحجمی را در شروع بازار تجربه کرد و در نهایت با صف خرید در کنار نمادهای بازار پایه گروه مذکور به کار خود پایان داد. این در حالی بود که با گذشت زمان دادوستدها سایر هم گروهی ها نیز مثبت شدند، بطوریکه که نمادهای ثپردیس و ثالوند برخلاف انتظار از نسبت خرید به فروش بهتری برخوردار بودند موجب شد نماد ثپردیس صف خرید شود. در آنسو و در گروه سیمانی معاملاتی متعادل تر مشاهده شد که در این میان نمادهای سدور و سقاین از اقبال بیشتری برخوردار بودند.

در گروه های پالایشگاهی و روانکارها نماد شاوان در همان شروع بازار صف خرید شدند که با گذشت زمان نمادهای شبریز، شتران و ونفت نیز به جمع صف خریدهای گروه پیوستند تا در نهایت کل گروه معاملاتی مثبت را تجربه کنند.

گروه شیمیایی نیز با افزایش تقاضای مناسبی همراه بودند تا جایی که نمادهای شکلر، ساینا، شیران، پترول، شکربن، وپترو و شپترو با صف خرید مواجه شدند. این در حالی بود که قیمت نفت در بازارهای بین المللی طی روز گذشته با افت مواجه شده بود. با آغاز به کار سیزدهمین همایش بین المللی صنعت پتروشیمی ایران مدیران 76 شرکت خارجی در تهران حاضر شدند و حضور این شرکت های خارجی و برنامه های که برای مذاکرات با مسوولان وزارت نفت ایران دارند، احتمال امضای قرارداد جدید در صنعت پتروشیمی را تقویت می کند.

در گروه برقی نمادهای بکاب، بشهاب، بکام، بالبر، بنیرو و بمپنا به صف خرید رسیدند و در مابقی هم گروهی ها دادوستدهای متعادلی در جریان بود. در گروه پیمانکاری نماد خصدرا پس از شروعی مثبت با ریزش قیمتی، صف فروش شد؛ اما نمادهای فاذر، فنرژی و فاراک صف خرید را تجربه کردند.

گروه کانی های غیر فلزی که اکثرا مثبت بودند، با صف خرید نمادهای کگاز، کمرجان، کپشیر و کفرا مواجه شدند، نماد کهمدا به علت وقوع آتش سوزی در یکی از کوره های کارخانه با فشار عرضه ها به صف فروش رسید و در پایان معاملات نماد کاذر جهت برگزاری مجمع عادی سالیانه تصویب صورتهای مالی متوقف شد.

به جز نمادهای سیستم، رانفور و آپ که متعادل بودند، سایر نمادهای گروه آ تی با صف خرید دنبال شدند. این در حالی بود که نماد اپرداز علیرغم ارائه شفاف سازیهای مربوطه همچنان متوقف است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 304
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران