پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281089 تاریخ : 1396/04/12-14:26:46
,8,
شاخص کل بورس 106 واحد افت کرد

شاخص کل بورس 106 واحد افت کرد

حجم اندک معاملات و روند کاهشی قیمت ها در بازار سرمایه سبب شد امروز (دوشنبه) شاخص کل بورس و اوراق بهادار تهران 106 واحد عقب نشینی کند و در ارتفاع 78 هزار و 659 واحدی متوقف شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،ارزش معاملات بورس تهران امروز به یک هزار و 214 میلیارد و 165 میلیون ریال رسید که این رقم ناشی از دست به دست شدن 496میلیون سهم، حق تقدم و اوراق مالی در 35 هزار و 356 نوبت بود.

امروز شاخص قیمت (وزنی- ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد، 103 واحد افت کرد اما شاخص کل (هم وزن) که در آن تفاوتی میان شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل وجود ندارد 2 واحد و شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، یک واحد رشد کرد.
با این همه شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 94 واحد افت کرد. 
همچنین شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سود آوری و درصد سهام آزاد شناور، شرایط بهتری دارند 29 واحد و شاخص بازار دوم بورس 427 واحد عقب نشینی داشتند.
امروز نمادهای فارس (صنایع پتروشیمی خلیج فارس)، شیراز (پتروشیمی‌شیراز)، فولاد (فولاد مبارکه اصفهان)، خپارس (پارس‌ خودرو)، وبملت (بانک ملت) و پارسان (گسترش نفت و گاز پارسیان) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص کل داشتند و در مقابل نمادهای رمپنا (گروه مپنا)، فملی (ملی‌ صنایع‌ مس‌ ایران)، رانفور (خدمات‌انفورماتیک) و آپ (آسان پرداخت پرشین) با رشد خود مانع از افت بیشتر شاخص ها شدند.
شاخص کل فرابورس ایران (آیفکس) نیز امروز 2.8 واحد افت کرد و به رقم 897 رسید.
به این ترتیب ارزش معاملات فرابورس ایران امروز به میزان 80 هزار و 803 میلیارد و 963 میلیون ریال ثبت شد که ناشی از دست به دست شدن 313 میلیون و 988 هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله در 35 هزار و 269 نوبت داد و ستد بود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 306
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران