پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266405 تاریخ : 1395/11/20-15:31:20
,10030,
شاخص های فقر در جامعه

شاخص های فقر در جامعه

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد امام خمینی(ره) از تعریف و مشخص کردن شاخص های فقر در جامعه خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، فاطمه رهبر روز چهارشنبه  از تدوین سیاست های کلان معاونت حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی خبر داد و گفت: متنی در این باره تهیه و در اختیار هیات امنای کمیته امداد قرار گرفت و آنان نیز طرح را مورد ارزیابی قرار دادند.

وی در این باره توضیح داد: در این طرح وظایف و برنامه‌های این معاونت در قبال مددجویان تعیین و تعریف شد، که بر اساس نگاه کلان نظام جمهوری اسلامی و سیاست های کمیته امداد است.
رهبر شناسایی فقر را یکی از مولفه‌های این طرح اعلام کرد و افزود: تاکنون بدلیل مشکلات مالی این موضوع مورد بررسی قرار نگرفته بود ولی در این طرح پیش بینی شده کمیته امداد امام خمینی با کمک دولت، شاخص های فقر در جامعه شناسایی می شود.
رهبر با بیان این که با تعیین شدن مولفه های فقر، شناسایی نیازمندان راحت می شود، گفت: در این شرایط ورود و خروج نیازمندان از کمیته امداد به روشی درست اتفاق می افتد.
نماینده سابق مجلس شورای اسلامی گفت: در این تعریف مشخص می شود، ‌افراد تا چه زمانی تحت حمایت کمیته امداد هستند و چه خدماتی را دریافت می کنند.
وی ورود و چگونگی خروج مددجو از حمایت کمیته امداد را از نکات اصلی این طرح اعلام کرد و گفت: نوع خدمات رسانی به نیازمندان تعیین می شود و برای توانمند شدن و مهارت پیدا کردن این افراد برنامه ریزی می شود تا آنان بتوانند با مهارت آموزی وارد بازار کار شوند و از تحت حمایت بودن کمیته امداد خارج شوند.
رهبر از خروج 218 هزار خانوار و ورود 50 هزار خانوار از کمیته امداد در 10 ماه سال جاری خبر داد و گفت: این پالایش اعتماد عمومی مردم به کمیته امداد را افزایش می دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 324
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران