پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 247518 تاریخ : 1395/08/05-12:39:33
,14,
شاخص رقابت پذیری صنعت گردشگری را حفظ کنید

شاخص رقابت پذیری صنعت گردشگری را حفظ کنید

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در جمع اعضای هیات رییسه جامعه هتلداران کشور بر حفظ شاخصه رقابت پذیری صنعت گردشگری کشور به عنوان عامل موفقیت در بازار داخلی و بین المللی تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان میراث فرهنگی وگردشگری، در نشست صمیمانه با جمشید حمزه زاده، رییس جامعه هتلداران ایران و اعضای هیات رییسه جامعه هتلداران کشور که با هدف تصمیم گیری مشترک درباره امور جاری این بخش تشکیل شده شده بود؛ گفت: افزایش آمار گردشگران خارجی به عنوان دستاورد دولت تدبیر و امید حاصل حفظ شاخص رقابت پذیری در بازار صنعت گردشگری کشورمان است که به هیچ عنوان نباید آن را از دست بدهیم. 

وی با بیان اینکه برای حفظ این شاخصه باید همه اجزای بخش خصوصی در کنار یکدیگر قرار بگیرند؛ افزود: ارتباط مستمر اجزای چرخه صنعت گردشگری باید به صورت بلند مدت حفظ گردد و چنانچه با نگاه کوتاه مدت بدان نگریسته شود؛ آسیب خواهد دید. 
رحمانی موحد همچنین از هتلداری به عنوان صنعتی سنگین یاد کرد و اظهار داشت: صبوری، انعطاف پذیری، دانش  و بهره مندی از فنون مدیریت لازمه پیشبرد این بخش است تا بتواند نقش مهم و شایسته خود را در صنعت گردشگری کشور اعمال نماید. 
معاون گردشگری با اشاره به اینکه امروزه ارائه خدمات ترکیبی در هتل ها از اهمیت بسیاری برخوردار است؛ افزود: در اختیار قرار دادن خدمات ترکیبی شامل اقامت، بازدید از مراکز تفریحی و نیز تورهای گردشگری می تواند جذابیت هر چه بیشتر هتل ها را برای گردشگران در پی داشته باشد.
وی تصریح کرد: همچنین چنانچه با خلاقیت و ابتکارات مدیریتی رویدادهای مناسبتی و جذاب به امور جاری هتل ها افزوده شود؛ می توان در راستای حفظ و تقویت شاخصه رقابت پذیری تلاش نمود. 
رحمانی موحد در ادامه با اشاره به سیاست سازمان در کاهش تصدی گری، این موضوع را یکی از برنامه های اجرایی مهم در دست انجام بیان نمود و گفت: ورود امور تصمیم گیری به بخش خصوصی در قالب بخش فعال و یا تشکل حرفه ای یکی از مهم ترین تصمیم های جاری است که می تواند در آینده موضوعاتی از جمله نرخ سالیانه هتل ها جزوی از آن به شمار می آید. 
این مقام مسئول با بیان اینکه در پی اقدام کاهش تصدی گری و تقویت امور حاکمیتی سازمان تا کنون فضای مطلوبی برای فعالیت بخش خصوصی ایجاد شده است؛ افزود: نیاز است چالش های پیش رو با استقامت و پالایش از میان برداشته شود تا خروجی مطلوب قابل انتظار رویت گردد.   
همچنین این مقام مسئول در پایان ضمن ارائه خبر خوش به اعضای جامعه هتلداران کشور از کاهش تعرفه استانداردسازی به منظور ترغیب بهره برداران این تاسیسات خبر داد که به زودی بخشنامه آن ابلاغ خواهد شد. 
همچنین در این جلسه جمشید حمزه زاده، رییس جامعه هتلداران ایران به همراه اعضای هیات رییسه جامعه هتلداران کشور هر یک با مطرح نمودن مسائل جاری این حوزه همانند نحوه تصویب قوانین و امور اجرایی از طریق جامعه و انتقال آن به استان ها، بررسی درخواست بخش خصوصی به منظور مشارکت، تاثیر خانه مسافرها در جذب گردشگران، نحوه اخذ مالیات و نیز میزان افزایش نرخ سالیانه هتل ها به بحث و تبادل نظر پرداختند.  



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 236
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران