پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 212888 تاریخ : 1395/05/11-10:18:08
,4,8,
شاخص بورس تهران پر بازده‌ترین شاخص در میان 17 شاخص معتبر بین المللی

شاخص بورس تهران پر بازده‌ترین شاخص در میان 17 شاخص معتبر بین المللی

در میان شاخص بورس های معتبر جهانی در اولین هفته مرداد ماه سال جاری، شاخص بورس تهران (TEDPIX) با رشد 2.3 درصدی، بیشترین بازدهی و شاخص بورس عربستان صعودی (TASI) با افت سه درصدی، کمترین بازدهی را به خود اختصاص داده اند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بر اساس گزارش هفتگی بررسی بازارها که هر هفته توسط مدیریت تحقیق و توسعه بورس تهران تهیه و منتشر میشود، در هفته گذشته شاخص کل (ارزش وزنی) بورس اوراق بهادار تهران 2.3 درصد، شاخص کل (هم وزن) 1.6 درصد و شاخص قیمت (ارزش وزنی) 1.4 درصد و شاخص قیمت (هم وزن) 1.3 درصد نسبت به پایان هفته قبل افزایش داشتهاند. این در حالی است که از ابتدای سال تا پایان ششم مرداد ماه سال 1395، شاخص کل (ارزش وزنی) افت 5 درصدی را تجربه کرده است و شاخص کل هم وزن رشد 5.3 درصدی را از آن خود کرده است. اختلاف بازدهی بین شاخص ارزش وزنی و شاخص هم وزن حاکی از عملکرد بهتر شرکت­ های متوسط و کوچکتر در مقایسه با شرکتهای بزرگ بورس اوراق بهادار تهران است.

در هفته گذشته شاخص فرابورس ایران 1.5 درصد، قیمت سکه بهار آزادی 1.2 درصد و قیمت دلار مبادلهای 0.1 درصد رشد و قیمت یورو مبادلهای 0.1 درصد افت داشته است.

مطابق گزارش یادشده که به بررسی عملکرد بورس تهران، فرابورس ایران،17 شاخص معتبر بورسهای خارجی، قیمت ارز و سکه، قیمت جهانی فلزات اساسی و نفت پرداخته، در هفته گذشته، حجم و ارزش معاملات نسبت به هفته قبل به ترتیب 13 و 10 درصد کاهش پیدا کرده است. سه صنعت "خودرو و ساخت قطعات"، "سرمایه‌گذاری‌ها" و "فلزات اساسی" به ترتیب با 25.9، 16.7 و 16 درصد از حجم معاملات هفتگی، بیش از 58 درصد حجم معاملات را از آن خود کرده‌اند.

بر این اساس در هفته منتهی به ششم مرداد ماه سال 1395 صنعت "فلزات اساسی" با بازدهی 10.5 درصد، در صدر صنایع بورسی قرار گرفت. در مدت مشابه صنعت "ساخت محصولات فلزی" با افت 6.7 درصدی، بیشترین افت را تجربه کرد. در میان شرکت­ها در هفته گذشته، "فنرسازی زر" با 24.5 درصد و "تولید مواد اولیه الیاف مصنوعی" با منفی10.9 درصد، به ترتیب بیشترین و کمترین بازدهی را داشتهاند.

مطابق این گزارش در هفته گذشته و در میان صندوق­ های سرمایه­ گذاری قابل معامله در بورس اوراق بهادار تهران، قیمت صندوق سپهر اندیشه نوین با رشد 2.3 درصدی، بیشترین افزایش قیمت را به خود اختصاص داد. در مدت مشابه در میان این نهادهای مالی از نظر تغییرات ارزش خالص دارایی (NAV)، صندوق شاخص سی شرکت فیروزه با 2.8 درصد رشد، بیشترین افزایش ارزش خالص دارایی­های را از آن خود کرده است.

در 30 روز منتهی به ششم مرداد ماه سال 1395 و در بازارهای جهانی، قیمت تمامی فلزات اساسی با رشد همراه بوده و در این میان نیکل با 15.6 درصد، بیشترین و آلومینیوم با 0.3 درصد، کمترین افزایش قیمت را داشته است.

مطابق گزارش یاد شده در هفته منتهی به ششم مرداد ماه سال جاری، قیمت انواع نفت با کاهش همراه بوده است و قیمت نفت وست تگزاس، برنت و اپک به ترتیب 6.7، 7.8 و 5.2 درصد کاهش پیدا کرده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 356
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران