پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 264485 تاریخ : 1395/10/25-13:20:18
,8,
شاخص بورس بالاخره مثبت شد

شاخص بورس بالاخره مثبت شد

شاخص بورس در جریان دادوستدهای امروز بازار سرمایه مثبت بود و 254 رشد را به ثبت رساند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از خبرگزاری تسنیم؛ در جریان معاملات امروز بازار سرمایه تعداد 1066 میلیون سهم و حق تقدم به ارزش 245 میلیارد تومان در 56 هزار نوبت مورد دادوستد قرار گرفت و شاخص بورس با رشد 254 واحدی در ارتفاع 78 هزار و 876 واحد قرار گرفت.

 بیشترین تاثیر مثبت بر رشد دماسنج بازار سهام در روزجاری به نام نمادهای معاملاتی خودرو، فملی و خساپا شد و در مقابل نمادهای معاملاتی شپنا، پارسان و وغدیر با افت خود مانع افزایش بیشتر شاخص شدند.
 شاخص‌های اصلی بازار سرمایه هم روز متعادل و مثبتی را پشت سر گذاشتند به‌طوری که شاخص قیمت (وزنی ــ ارزشی) 89 واحد رشد، کل (هموزن) 138 واحد افت، قیمت (هموزن) 110 واحد افت و شاخص‌های آزاد شناور 478 واحد و شاخص بازار اول و دوم به ترتیب 167 و 612 واحد رشد کردند.
بر اساس این گزارش؛ در بازارهای فرابورس ایران هم با معامله 172 میلیون ورقه به ارزش 1299 میلیارد تومان در 20 هزار نوبت، آیفکس 1.2 واحد افت کرد و در ارتفاع 829 واحد قرار گرفت.
 به باور کارشناسان بازار سرمایه؛ در صورتی که معامله گران بورسی از بازگشایی نمادهای متوقف بویژه بانکی‌ها در بورس به سلامت عبور کنند، با توجه به تحولات مثبتی همچون رشد دلار و افزایش قیمت جهانی و ثبات نفت می توان روزهای خوشی را برای بازار تا پایان سال پیش‌بینی کرد. بعلاوه این که یکی از تحولات مهم سیاسی که در هفته های آینده می تواند بر اقتصاد و فضای روانی بورس اثرگذار باشد روی کار آمدن رئیس جمهور جدید آمریکا و موضع گیری رسمی وی در قبال برجام است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 270
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران