پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 338256 تاریخ : 1397/02/08-16:27:15
,8,
شاخص بورس 511 پله پایین آمد/ گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین بورس شد

شاخص بورس 511 پله پایین آمد/ گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین بورس شد

شاخص بورس امروز (شنبه) 511 پله کاهش یافت و به رقم 94 هزار و 284 واحدی عقب نشست.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، بورس در نخستین روز کاری، تحت تاثیر اخبار و تحولات سیاسی و بین المللی روزهای اخیر، با بازاری کم رمق، محتاط و محافظه کار مواجه شد.

در معاملات امروز 459 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش 902 میلیارد ریال در 41 هزار و 906 نوبت داد و ستد شد.
همه شاخص های اصلی بازار سرمایه امروز روندی کاهشی داشت؛ بر این اساس، شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد 162 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 124 واحد افت کرد.
شاخص قیمت (هم وزن) 92 واحد پایین آمد. این شاخص بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است. همچنین شاخص آزاد شناور نیز 733 واحد نزولی شد؛ این شاخص بیانگر بخشی از سهام قابل معامله شرکت ها در بورس است.
شاخص بازار اول (مختص به شرکت های بهتر از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور) 354 واحد و شاخص بازار دوم بورس نیز یک هزار و 135 واحد کاهش یافت.

صدرنشینی فلزات اساسی

گروه فلزات اساسی در معاملات امروز صدرنشین بورس شد؛ در این گروه 46 میلیون سهم به ارزش 123 میلیارد ریال داد و ستد شد. گروه خودرو به ارزش 109 میلیارد ریال و فرآورده های نفتی به ارزش 98 میلیارد ریال جایگاه های بعدی را به خود اختصاص دادند.
در رده چهارم معاملات امروز، گروه بانکی با دادوستدی به ارزش 55 میلیارد ریال قرار گرفت. گروه شیمیایی نیز با معاملاتی به ارزش 55 میلیارد ریال، رده پنجم را از آن خود کرد.
در معاملات امروز، نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، فملی (ملی صنایع مس)، شپنا (پالایش نفت اصفهان)، شتران (پالایش نفت اصفهان) و حکشتی (کشتیرانی) بیشترین فشار منفی را بر شاخص کل وارد کرد؛ در مقابل رانفور (خدمات انفورماتیک) بالاترین تاثیر مثبت را داشت.

افت فرابورس

شاخص فرابورس (آیفکس) نیز امروز با افت 6 واحدی در جایگاه یک هزار و 54 واحدی ایستاد.
در معاملات امروز فرابورس، بیش از 182 میلیون سهم و اوراق بهادار به ارزش یک هزار و 221 میلیارد ریال در 29 هزار نوبت خرید و فروش شد.
امروز نمادهای ذوب (ذوب آهن)، شاوان (پالایش نفت لاوان)، هرمز (فولاد هرمزگان جنوب) و شراز (پالایش نفت شیراز) بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص فرابورس داشتند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 309
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران