پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 278588 تاریخ : 1396/01/26-06:07:19
,22,10028,
سیل در عجب‌شیر چندین کشته و مفقودی برجای‌ گذاشت

سیل در عجب‌شیر چندین کشته و مفقودی برجای‌ گذاشت

معاون عمرانی استاندار آذربایجا‌ن‌شرقی آخرین وضعیت سیل در استان و خسارات آن را تشریح کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت منطقه آذربایجا‌ن‌شرقی، محمد صادق پورمهدی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بر اساس گزارش‌های هواشناسی، در تمام نقاط استان با بارش باران مواجه بودیم و در مجموع بیش از 40 میلی‌متر بارندگی ثبت شده که این میزان بارندگی در 10 – 15 سال اخیر بی‌سابقه است.

 وی با بیان این که معمولاً بارش شدید باران، سرمازدگی و غیره از سوی هواشناسی پیش‌بینی شده و اطلاع‌رسانی می‌شود، اظهار کرد: این‌بار نیز بارش شدید باران پیش‌بینی شده و به تمامی فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها اعلام شده بود و آنان ر ا مکلف کرده بودیم تا تصمیمات لازم را برای کاهش خسارات اتخاذ کنند.
 پورمهدی خاطرنشان کرد: تجاوز به حریم رودخانه و ساخت‌و‌سازهای غیرمجاز در حاشیه رودخانه‌ها منجر به جاری شدن سیل و آسیب رسیدن به ساخت‌وسازهای اطراف رودخانه‌ها شده است.
 
وی از جاری شدن سیل در تمامی شهرستان‌های استان همچون، مراغه، بناب و اهر خبر داد و گفت: بر اساس گزارش‌هایی که ساعت 19 روز جمعه به ما ارسال شد، در دو شهرستان عجب‌شیر و آذرشهر سیل خودروی افرادی که در حال عکس‌برداری از طغیان رودخانه‌ها بودند را با خود برده است و هم اکنون نیروها در حال امدادرسانی هستند.
 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی عنوان کرد: متأسفانه در روستای چنار عجب‌شیر، سیل باعث فوت و مفقود شدن چندین نفر شده است که علاوه بر نیروهای امدادی، از ارتش نیز درخواست کمک کردیم و شخص آقای استاندار نیز پیگیر این موضوع است.
 
پورمهدی تأکید کرد: از صبح روز جمعه اورژانس، نیروی انتظامی، راهداری، آتش‌نشانی، هلال احمر و غیره در حال آماده‌باش و خدمات‌رسانی هستند.
 
وی با بیان این که علی رغم بارندگی شدید، تلفاتی در شهرستان تبریز نداشتیم، گفت: در روستاهای شهرستان تبریز همچون هروی، بیرق و کندرود سیل جاری شده که اقدامات لازم و امدادرسانی انجام شده و هم‌اکنون سیل در این روستاها مهار شده است.
 
معاون عمرانی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان این که امدادرسانی به سیل‌زده‌ها همچنان ادامه دارد، اظهار کرد: بعد از پایان امدادرسانی و عادی ‌شدن شرایط، برآورد خسارت کرده و به نهادهای مرتبط اطلاع خواهیم داد تا در اسرع وقت، خسارات ناشی از سیل را جبران کنیم.
 
وی به مردم توصیه کرد که از ایستادن در کنار رودخانه‌ها و عکسبرداری از سیل خودداری کنند؛ چرا که در شهرستان آذرشهر همین عکس گرفتن از سیل حادثه آفرید.
 
پورمهدی با بیان این که همین بارش‌ها به احیای دریاچه ارومیه کمک می‌کند، خاطرنشان کرد: مردم تذکرات مسئولان را جدی بگیرند تا با کمترین خسارت ممکن این سیل را پشت سر بگذاریم.
 
وی در پایان تأکید کرد: جلسات مدیریت بحران در دو شهرستان عجب‌شیر و آذرشهر تشکیل شده، تمام هماهنگی‌های لازم با دستگاه‌های مربوطه انجام شده و همچنین فرمانداری‌های بناب و اسکو نیز به عنوان فرمانداری‌های معین، این دو شهرستان را در امر امدادرسانی یاری خواهند کرد.  



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 760
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران