پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279050 تاریخ : 1396/02/04-19:36:05
,6,17,
سیستم های هوشمند صوت و تصویر خودرو، بومی می شوند

سیستم های هوشمند صوت و تصویر خودرو، بومی می شوند

شرکت دهکده جهانی، استارت رسمی کارخانه تولید سیستم های صوتی- تصویری هوشمند خودرو را در البرز زد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از شرکت دهکده جهانی هفته گذشته، با حضور جمعی از مدیران عرصه خودروسازی کشور، فعالیت کارخانه تولید سیستم های صوتی- تصویری هوشمند خودرو را در منطقه ویژه اقتصادی فرودگاه پیام آغاز کرد. تا پس از چند سال واردات، به گفته مدیرعامل این شرکت تولید این محصولات به صورت تقریبا کامل بومی سازی شود.


علی حیدری، مدیرعامل شرکت دهکده جهانی، در این زمینه گفت: سیستم های صوتی و تصویری خودرو، برای نخستین بار در ایران و خاورمیانه از سوی متخصصان داخلی کشور بومی سازی شد و به تولید انبوه رسید. راه اندازی فاز نخست این کارخانه برای 200 نفر از جوانان تحصیلکرده کشور اشتغال مستقیم ایجاد کرده است.
حیدری با بیان اینکه از ابتدای سال 1394 با نامگذاری سال «اقتصاد مقاومتی»، این شرکت با تشکیل تیمی متشکل از متخصصان داخلی درصدد داخلی سازی سیستم پخش تصویری خودروها و ارائه محصولاتی با کیفیت مناسب تر و قیمت رقابتی برآمد، اظهار کرد: با گذشت یک سال و نیم و انجام تحقیق و توسعه بسیار، این مهم اجرایی شد و توانستیم محصولی 100 درصد ایرانی تولید و عرضه کنیم.راه اندازی این کارخانه در فاز نخست منجر به اشتغالزایی مستقیم برای 200 نفر از جوانان تحصیلکرده شده و قابلیت صادرات این محصولات تا سالیانه پنج میلیون دلار به کشورهای همسایه و حاشیه خلیج فارس وجود دارد.

او افزود: اکنون کشورهای ترکیه، امارات متحده عربی ، عربستان، عراق، افغانستان، ترکمنستان، گرجستان و روسیه اقدام به واردات این محصولات از چین می کنند، اما در آینده تولیدات این کارخانه به این کشورها صادر خواهد شد.

حیدری گفت: این کارخانه در فاز نخست با سرمایه گذاری 2 میلیون و 500 هزار دلار برای ماشین آلات و سه میلیون دلار سرمایه در گردش ایجاد شده و برای راه اندازی آن هیچ وامی اخذ نشده است.
مدیرعامل شرکت دهکده جهانی با اشاره به بازارهای منطقه و بازاریابی انجام شده، تصریح کرد: با پیش بینی راه اندازی فاز دوم کارخانه، توانایی جذب نیروی کار تا 600 نفر دیگر به صورت مستقیم ایجاد می شود و سالیانه 15 میلیون دلار صادرات خواهیم داشت و از خروج 30 میلیون دلار ارز جلوگیری می شود.

او ادامه داد:  بر اساس اعلام خودروسازان داخلی 2.2 درصد داخلی سازی هر خودرو مربوط به سیستم مولتی مدیای(چندرسانه ای) تصویری آن است و این شرکت توانسته با راه اندازی این کارخانه در آن سهم داشته باشد.
حیدری درباره اینکه تا کنون این محصولات برای کدام خودروهای تولید داخل در نظر گرفته شده اند؟ بیان کرد: برلیانس، پژو پارس و 405، هایما 7، سوزوکی و سمند از جمله این محصولات هستند. البته یکی از افتخارات ما طراحی سیستم جی پی اس برای کپچر است. سال قبل هزار و 450 دستگاه کپچر وارد ایران شد که این محصولات نقشه جی چی اس نداشت. طی مذاکرات شرکت رنوپارس با شرکت رنو، قرار شد که از ظرفیت شرکت های ایرانی برای تجهیز این خودروها به جی پی اس استفاده شود که شرکت ما علیرغم فرض رنویی ها مبنی بر ناتوانی شرکت های ایرانی، توانست همه کپچرهای وارداتی را به سیستم جی پی اس مجهز کند.

مدیرعامل شرکت دهکده جهانی از صادرات یک هزار دستگاه «دی وی دی» مخصوص پژو پارس در سال گذشته به کشور عراق خبر داد و ابراز امیدواری کرد امسال نیز به سایر کشورهای منطقه و همسایه صادرات داشته باشند.

او درباره قیمت این محصول گفت: قیمت نهایی محصولات این کارخانه با در نظر گرفتن حاشیه سود مناسب، برابر با قیمت نمونه مشابه چینی اما با کیفیت بالاتر است.
حیدری افزود: تعرفه وارداتی نمونه مشابه خارجی این محصولات در گمرک 80 دلار است، اما با استقرار کارخانه در منطقه ویژه اقتصادی پیام با قیمتی مناسب محصولات خود را به فروش خواهیم رساند.

 

 

 

 

 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 446
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران