پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265461 تاریخ : 1395/11/07-09:02:44
,23,
سیستم بانکی از کسبه پلاسکو حمایت کند

حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس

سیستم بانکی از کسبه پلاسکو حمایت کند

فرو ریختن ساختمان پلاسکو و تعطیلی واحدهای تولیدی این مجتمع که یکی از واحدهای تولید و توزیع پوشاک بوده، دردناک است و ضرورت دارد که بازارچه عرضه کالا برای کسبه پلاسکو احداث شود لذا اتاق اصناف با همکاری دولت و وزارت صنعت، معدن و تجارت و دیگر نهادهای مسئول باید بازار پوشاک و البسه را کنترل کنند تا آسیبی به نیازمندی‌های مردم وارد نشود.

بانک و صنعت، به عبارت دیگر، باید مکانی مناسب برای اسکان و فعالیت کسبه و بنکداران پلاسکو درنظر گرفته و نمایشگاه بهاره و شب عید باید با اولویت کسبه پلاسکو تشکیل شود، تا علاوه بر حمایت از تولید داخلی در این نماشگاه کسبه پلاسکو کمتر آسیب ببینند.

در ماده 16 قانون بهبود فضای کسب‌وکار پیش‌بینی شده است که دسترسی تولیدکنندگان به بازارچه‌های توزیع فراهم شود که شهرداری‌ها و وزارت راه و شهرسازی موظف شده‌اند زمین‌های مناسب را در اختیار آنها قرار دهند. سازمان بازرسی و نهادهای نظارتی باید با نظارت دقیق بازار شب عید البسه و پوشاک را رصد کنند و کارگران مجتمع پلاسکو باید در نمایشگاه‌های بهاره و شب عید مشغول به فعالیت شوند تا بتوانند اندکی از مخارج خانواده خود در شب عید را تامین کنند.

دولت باید از منابعی که در اختیار دارد، به این افراد کمک کند چراکه کسبه این ساختمان آسیب فراوانی در این حادثه دیده به‌طوری که هم سرمایه و هم محل کسب‌وکار خود را از دست داده‌اند. از این‌رو سیستم بانکی و شرکت‌های بیمه‌ای نیز باید از کسبه خسارت دیده حادثه پلاسکو حمایت و با پرداخت تسهیلات آنها را یاری کنند. بانک‌ها باید بدهی کسبه پلاسکو را بدون دریافت سود یا جریمه استمهال کنند و ضرورت دارد که امکاناتی برای تسهیلات ارزان‌قیمت کسبه فراهم شود تا بتوانند روی پای خودشان بایستند و در بازار شب عید بیش از این متضرر نشوند.

دستوری نیز از سوی وزیر امور اقتصادی و دارایی مبنی بر تشکیل کمیته‌ای متشکل از رئیس سازمان امور مالیاتی، معاون امور بانکی، بیمه و شرکت‌های دولتی و رئیس کل بیمه مرکزی برای رسیدگی با فوریت به وضعیت همه واحدهای فعال در مجتمع پلاسکو صادر شده است. در این حادثه همه مسئولان باید ورود کنند، تاکنون نیروهای امدادی و انتظامی برای مدیریت این بحران تلاش کرده‌اند و پس از این باید وضعیت چندهزار خانواری که بی‌سروسامان بوده، شغلی نداشته و خسارات زیادی بر آنها وارد شده، سامان یابد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران