پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 253477 تاریخ : 1395/10/12-15:39:07
,10028,10029,
سیر نزولی ازدواج در کشور

سیر نزولی ازدواج در کشور

رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای کمپین ازدواج در کشور خبر داد و گفت: بحث انگیز ترین برنامه وزارت بهداشت برای جوانان کمپین ازدواج سالم است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، گلایول اردلان روز یکشنبه در همایش ترویج ازدواج سالم، مناسب و تحکیم خانواده در سالن همایش های رازی افزود: کار تیمی در اجرای این کمپین با مشکلاتی روبرو است اما امید است که این کمپین به بهترین نحو اجرا شود.

وی خاطرنشان کرد: این اداره بسته خدمتی کاملی برای جوانان طراحی کرده که برنامه توانمندسازی جوانان 18 تا 29 سال در راستای برنامه ازدواج سالم یکی از این برنامه ها است. ازدواج سالم، ازدواجی است که موجب ارتقای شاخص های اخلاقی، عاطفی، فکری، معنوی و اجتماعی در فرد شود.
اردلان گفت: در اجرای این کمپین، کارگاه های آموزشی ازدواج برگزار می شود تا چالش هایی که جوانان با آن مواجه هستند با هم اندیشی مشاوران از تفکر به عمل تبدیل شده و آنان با امنیت خاطر ازدواج کنند.
رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت تصریح کرد: نمودار ازدواج از سال 90 رو به کاهش بوده است و در استان اصفهان سیر نزولی خاصی داشته و کاهش ازدواج در دزفول نیز قابل توجه است.
وی با اشاره به الحاق بند ازدواج جوانان در سند سلامت جوانان گفت: کمیته های ازدواج و مرگ و میر باید با حضور کارشناسان پایگاه های سلامت و استانداران برگزار شود.
اردلان خاطرنشان کرد: به دانشگاه های علوم پزشکی برای جذب مدرس معیارهای مناسب همسرگزینی، فراخوان داده ایم؛ همچنین ضروری است فیلم و تئاترهایی در زمینه ترویج ازدواج تهیه شود.
ازدواج سالم در بسته خدمت جوانان
رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت، گفت: برنامه مراقبت جوانان در کانون های تجمعی مانند دانشگاه ها ، پادگان ها و حاشیه شهرها را از دیگر برنامه های وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: بسته خدمات جوانان را در کل کشور در حال اجرا داریم.
اردلان تصریح کرد: متاسفانه در خصوص سلامت جوانان ساکن در حاشیه شهرها اتفاقات چشمگیری نیفتاده و باید جمعیت جوان این مناطق را با فراخوان هایی جذب سازمان های مربوطه و پایگاه های سلامت کرد.
چالش معاینات سلامت در بسته خدمت جوانان
رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت، گفت: معاینات سلامت جوانان یکی از اجزای این بسته ها است که با ستاد نیروهای مسلح در دوره قبل ، تعاملاتی در این زمینه صورت گرفته بود اما آنها در ازای معاینات از وزارت بهداشت پول خواستند و اکنون که برنامه پزشک خانواده در حال فراگیر شدن است امید می رود این معاینات نیز وارد پادگان ها شود.
اردلان افزود: همین چالش را با وزارت علوم نیز برای معاینات سلامت دانشجویان داریم و آنها نیز مطالبه گر مالی از وزارت بهداشت برای انجام این معاینات بودند درحالیکه پرداختی ما تا آن اندازه بالا نیست که به هر سازمانی هزینه بدهیم اما بسته های علمی و تخصصی را در اختیار آنان قرار خواهیم داد.
وی اضافه کرد: بوفه های دانشگاهی نیز مانند بوفه های مدارس درجه بندی و ارزیابی خواهند شد.
23.5 درصد دانشجویان پزشکی چاق هستند
رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت، گفت: 80 هزار دانشجو در سال گذشته مورد ارزیابی های سلامت قرار گرفتند که 25 هزار نفر آنان دانشجوی پزشکی و بقیه دانشجویان دانشگاه های آزاد ، پیام نور و حوزه علمیه بودند.
اردلان افزود: 36.5 درصد از این دانشجویان پسر بودند که نشان می دهد استقبال آنان از اجرای برنامه های مراقبتی خوب نیست ، 91.4 درصد دانشجویان مجرد بودند.
وی خاطرنشان کرد: این ارزیابی ها نشان داد که دانشجویان پزشکی کشور با چالش توده بدنی در حوزه سلامت روبرو هستند و 23.5 درصد آنها چاقی و بیشتر از 6 درصد آنان نیز اضافه وزن دارند.
وی ادامه داد: در سابقه خانوادگی این دانشجویان، بیماری های غیرواگیری مانند فشارخون به وفور دیده می شود که نشان می دهد این بیماری ها ، اپیدمی (همه گیری) پنهانی هستند که در آینده به دانشجویان انتقال می یابد. 
رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت، تصریح کرد: در خصوص سابقه خانوادگی مصرف مواد حس می کنیم دانشجویان پزشکی به طور کامل به این سئوالات پاسخگو نبودند اما بیشترین نوع ماده مصرفی در دانشجویانی که پاسخ دادند از نوع مسکن های اپیوئیدی مانند استامینوفن کدئین و بلادونا (نوعی داروی ضد درد) بوده است.
اردلان افزود: پنج درصد آنان به اختلال روانی ، پنج درصد به آنمی (کم خونی ) ، 6.4 درصد به بیماری های تیروئیدی و 10.6 درصد آنان به سوء مصرف مواد مبتلا بودند .
به گفته وی، همچنین 56 درصد دانشجویان پزشکی ، پوسیدگی دندان دارند و از سوی دیگر خدمات دندانپزشکی بسیار گران است؛ اصلی ترین علت مرگ و میر جوانان نیز، سوانح و حوادث است.
چهره پنهان رفتارهای مخاطره آمیز در جامعه
رئیس اداره سلامت جوانان وزارت بهداشت، گفت: رفتارهای مخاطر ه آمیز نیز به عنوان چهره پنهان در جامعه به ویژه بین جوانان وجود دارد که شاید از طرح آن ابا کنیم اما برای آن برنامه پیشگیرانه ای طراحی کرده ایم.
اردلان یادآور شد: برنامه پیشگیری از رفتارهای مخاطره آمیز جوانان در هفت رفتار در حال انجام است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 366
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران