پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266074 تاریخ : 1395/11/16-10:35:12
,14,10028,
سیاستهای نابخردانه آمریکا نمی‌تواند گردشگری ایران را تحت‌تاثیر قرار دهد

سیاستهای نابخردانه آمریکا نمی‌تواند گردشگری ایران را تحت‌تاثیر قرار دهد

معاون گردشگری کشور با بیان اینکه جریان بین‌المللی گردشگری ایران مسیر خود را باز کرده است، گفت: سیاستهای نابخردانه آمریکا نمی‌تواند گردشگری ایران را تحت‌تاثیر قرار دهد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، مرتضی رحمانی موحد در نشست خبری دهمین نمایشگاه ‌بین‌المللی گردشگری و صنایع وابسته که از  18 تا 21 بهمن با حضور شرکت‌ها و بخش خصوصی گردشگری 21 کشور در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی تهران برگزار می‌شود، گفت: یکی از هدف‌گذاری‌های اصلی ما در حوزه گردشگری که معرفی جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری کشور است در برگزاری نمایشگاه گردشگری تحقق می‌یابد.

معاون گردشگری کشور افزود: تمرکز ما در نمایشگاه دهم که با شعار "ایران را متفاوت ببینیم" برگزار می‌شود، متنوع کردن حضور بخش خصوصی است که از نظر کیفی و کمی رشد داشته است.

به گفته رحمانی موحد،‌ وزرای گردشگری کشورهای عراق، افغانستان، لبنان، زیمباوه، آفریقای جنوبی و هیأت‌هایی از کشورهای ترکیه و روسیه در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه حضور خواهند داشت.

معاون گردشگری کشور درباره‌ مواضع رسمی در برابر سفر گردشگران آمریکایی به ایران با توجه به شرایط اخیری که توسط رئیس جمهور آمریکا ایجاد شده، نیز تصریح کرد: صدور روادید و رفت و آمد اتباع خارجی در حوزه‌ مسئولیت وزارت امور خارجه کشورمان است که تاکنون درباره‌ سیاست‌های آمریکا دو بیانیه صادر کرده که مواضع آن نیز کاملا روشن بوده است، همان‌طور که نسبت به سفر تیم ملی کشتی آمریکا برای حضور در جام جهانی در کرمانشاه اعمال شد.

رحمانی موحد افزود: سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همکاری خوبی با وزارت خارجه دارد و همواره با در نظر گرفتن ملاحظات و امنیت کشور درباره‌ روند ورود گردشگران با یکدیگر گفت‌وگو داشته‌، بویژه آنکه بخش عمده‌ای از رفت‌وآمدهای کشور را گردشگران تشکیل می‌دهند. بنابراین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری همواره برای مشارکت در مکانیزم‌های تعریف شده اعلام آمادگی کرده است.

به گفته وی، دولت در سال 1392 کمیته‌ای برای روادید گردشگران به ریاست سازمان میراث فرهنگی و گردشگری تصویب کرد که باید از این ساختارهای قانونی برای گرفتن بهترین تصمیم‌ها استفاده کنیم.

معاون گردشگری کشور اضافه کرد: ما نگرانی‌ها و دغدغه‌های موجود درباره سفر گردشگران آمریکایی را با وزارت خارجه در میان گذاشته‌ایم.

رحمانی موحد تصریح کرد: جریان گردشگری بین‌المللی ایران مسیر خودش را باز کرده و این سیاست‌های نابخردانه آمریکا نمی‌تواند آن را تحت تأثیر قرار دهد چرا که گردشگری با این نگاه‌های منجمدگرا نسبتی ندارد.

وی افزود: در سال گذشته هم محدودیت 38 کشور انجام شد اما تجربه نشان داد که ما در آن زمان شیب رشد گردشگران اروپایی را داشتیم.

معاون گردشگری کشور درباره اینکه چه تعدادی از کشورهایی که در این دوره از نمایشگاه گردشگری حضور دارند از کشورهای هدف گردشگری ایران به شمار می‌روند، گفت: 12 کشور از جمله یونان و تایلند از کشورهای هدف گردشگری ما هستند که در نمایشگاه هم حضور دارند.

رحمانی موحد درباره وعده اعلام ماهانه آمار گردشگران ورودی اظهار داشت: تمام دنیا آمار گردشگری را سالانه اعلام می‌کنند که باید به همین شیوه عمل شود و پس از آن علت‌های کاهش یا افزایش را بررسی و اعلام کنیم.

وی در خصوص معرفی مقاصد گردشگری به دفاتر خدمات مسافرتی در آستانه نوروز 96 گفت: در تمام استانها بسته‌های سفر یک تا 5 روزه را طراحی کرده‌ایم که دو قسمت آن را سال گذشته رونمایی کردیم و امسال کل آن آماده است اما پس از بازنگری به زودی تا قبل از پایان بهمن به تمام دفاتر مسافرتی اعلام خواهد شد.

معاون گردشگری کشور درباره وضعیت تبلیغات این دوره از نمایشگاه گردشگری هم بر رشد 60 تا 70 درصدی تبلیغات بیلبوردی تأکید کرد و گفت: 500 هزار پیامک تبلیغی هم ارسال خواهد شد.

فرهاد امینیان، مدیر اجرایی نمایشگاه نیز در این نشست هزینه حضور در نمایشگاه گردشگری را برای شرکت‌های داخلی 110 هزار تومان برای هر متر مربع و برای شرکت‌های خارجی 205 یورو برای هر متر مربع اعلام کرد.

به گفته امینیان از نمایشگاه گردشگری سال گذشته حدود  235 هزار تا 245 هزار نفر بازدید کردند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 300
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران