پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354455 تاریخ : 1397/05/24-16:39:17
,10033,
سیاست سازمان جنگل ها حرکت از بخشی نگری به سوی جامع نگری است

سیاست سازمان جنگل ها حرکت از بخشی نگری به سوی جامع نگری است

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل ها گفت: سیاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور حرکت از بخشی نگری به سوی جامع نگری است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور،  ابوالقاسم حسین پور دوشنبه شب در برنامه "آب را گل نکنیم" رادیو گفتگو با اشاره به واقعیت های اقلیمی منطقه گفت: اعتقاد ما بر این است که قانون طبیعت در کشور ما، باید بیش از پیش به رسمیت شناخته شود و همگان به آن عمل کنند.

وی در ادامه به بحث کم آبی و فرهنگ سازی در مصرف آن اشاره نمود و گفت: در بحث فرهنگی تغییر الگوهای مصرف، توازن در برنامه ریزی توسعه، حرکت از بخشی نگری به جامع نگری مهم است.

وی در ادامه به بیشترین چالش ها در آتش سوزی ها در سطح جنگل ها و مراتع اشاره نمود و گفت: متأسفانه عامل خطای انسانی بیشترین آمار حریق در مناطق رویشگاهی در جنگل ها را به خود اختصاص داده است که بعضاً جنگلبانان ما در این راه صدمه جدی دیده اند و بر اثر این سهل انگاری ها  عرصه های جنگلی و پوشش گیاهی مرتعی ما دچار خسارت زیادی شده است.

حسین پور در ادامه با بیان اینکه طبیعت و منابع طبیعی ما به واسطه تغییر اقلیم، خشکسالی و تنگناهای آب دچار فشارهای زیادی شده است، خواستار جدی گرفتن این موضوع شد.

سیاست سازمان جنگل ها حرکت از بخشی نگری به سوی جامع نگری است 

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل ها گفت: سیاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور حرکت از بخشی نگری به سوی جامع نگری است.

وظیفه همگانی در نگهداری قطره قطره آب سرزمین

حسین پور عنوان کرد: مسئولان، دانشگاهیان، صدا وسیما و مردم وظیفه دارند در نگهداری و حفظ قطره قطره آب این سرزمین و فرهنگ سازی آن تلاش کنند.

این مقام مسئول با اشاره به بارش نزولات جوی در حوزه آبخیز گفت: ما می توانیم با استفاده از مدل آبخوانداری آب را به زمین نفوذ داده تا از ایجاد سیلاب جلوگیری کنیم. 

مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخیزداری گفت: در بعضی کشورها چرخه آب پنج بار مصرف می باشد اما در کشور ما یک بار مصرف است.

حسین پور در پایان سخنانش گفت: مدیریت جامع حوزه آبخیز، سیاست روز سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور است که در سی حوزه پایلوت در سطح کشور با تشکیل کارگروه در استانداری و با مشارکت مردم انجام می شود که با هماهنگی و انسجام دستگاه های اجرایی انشاالله بتوانیم حرکت جدیدی انجام دهیم. 

گفتنی است این گفتگو با حضور مهندس ابوالقاسم حسین پور مدیرکل دفتر کنترل سیلاب و آبخیزداری سازمان جنگل ها و مراتع آبخیزداری کشور، محمد قاسم رزمجو رئیس اداره نظارت بر بهره برداری حوزه آبریز رودخانه سپیدرود شرکت مدیریت منابع آب ایران، دکتر مسعود گودرزی رئیس گروه خشکسالی و تغییر اقلیم پژوهشکده حفاظت خاک و آبخیزداری کشور، دکتر صادق ضیائیان رئیس مرکز ملی خشکسالی سازمان هواشناسی کشور، محمد درویش فعال محیط زیست عضو هیئت موسسه تحقیقات علمی سازمان جنگلها و مراتع کشور انجام شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 307
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران