پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279270 تاریخ : 1396/02/12-16:37:55
,5,10033,
سکونتگاه های غیررسمی نیازمند آب سالم و خدمات فاضلاب هستند

سکونتگاه های غیررسمی نیازمند آب سالم و خدمات فاضلاب هستند

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: سکونتگاه های غیررسمی در حاشیه شهرها نیازمند آب سالم و خدمات فاضلاب هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ,حمیدرضا جانباز در نخستین همایش نشست تخصصی و کارگاه های آموزشی امنیت آبی و سکونت گاه های انسانی در شرایط کم آبی در مرکز همایش های سازمان مدیریت صنعتی، با بیان این مطلب که بر اساس پروتکل های سازمان ملل باید آب سالم ،‌کافی، گوارا و مقرون به صرفه در دسترس مردم قرار داشته باشد، افزود: در اکثر کشورهای در حال توسعه با مهاجرت روستائیان به شهرها شاهد ایجاد سکونت گاه های غیررسمی در حاشیه شهرها هستیم که با رشد جمعیت، نیاز به آب سالم و نیاز به برنامه ریزی صحیح و دفع بهداشتی و تصفیه فاضلاب را در پی دارد.

 

وی با اشاره به اینکه مدیریت منابع آب در کشور کم آبی چون ایران بسیار پیچیده است، افزود: حاکمیت وظایفی در مقابل مردم دارد که از جمله می توان به تامین آب جمعیت روستایی کشور اشاره کرد.

حمیدرضا جانباز ادامه داد: کمبود آب و افزایش استفاده از منابع آب سطحی و زیر زمینی مشکلاتی از جمله تغییرات کیفی را برای ما ایجاد کرده است افزود: در نقاطی از کشور با آلودگی های نیترات، که ناشی از دفع غیر بهداشتی فاضلاب است و وجود فلزات سنگین و کاهش کیفیت منابع آبی مواجه هستیم که بایستی با صرف هزینه بالایی نسبت به تصفیه این منابع اقدام شود.

وی با بیان اینکه میزان بارش ها در مناطق مختلف یکسان نیست و در برخی مناطق با افزایش و در بعضی نقاط با کاهش نزولات مواجه هستیم، افزود: به همین دلیل ضمن توزیع ناموزون منابع آب، برخی مناطق با کمبود آب و همچنین کاهش سرانه آب مواجه هستند.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به اینکه استفاده از دانش تصمیم گیرندگان و متخصصان و همکاری های بین بخشی سبب مرتفع شدن مشکلات خواهد شد افزود: همکاری های خوب بین وزارت نیرو، وزارت بهداشت و سازمان حفاظت از محیط زیست و تعاملات بین بخشی سبب می شود تا مشکلات سکونت های غیر رسمی و حواشی کمتر شود.

او با بیان اینکه در اقدامات مدیریتی باید توجه تصمیم گیرندگان کلان کشور را به این موضوع معطوف کنیم که نقش رسانه ها، کارشناسان و دانشگاه ها در این موضوع برجسته بماند افزود: در بحث اقدامات سازه ای کارهای خوبی انجام گرفته و پروژه های آبرسانی در شرکت های آب منطقه ای و آب و فاضلاب با پیشرفت خوبی در حال اجرا است.

جانباز با بیان اینکه در اغلب پروژه ها از وجود کارشناسان خارجی بی نیاز هستیم اظهار داشت: در زمینه تامین تجهیزات مورد نیاز اقدامات مفیدی انجام شده، ولی در نهایت باید بر روی راهکار مدیریت مصرف که از اصلی ترین راهکارهای وزارت نیرو است تامل بیشتری داشت.

وی در خصوص ارتقای کیفیت آب گفت: مدیریت در دفن مناسب زباله ها و جلوگیری از ورود کود و سموم کشاورزی به منابع آبی باید با مراقبت بیشتری صورت پذیرد.

او همچنین با اشاره به اینکه در بحث تصفیه فاضلاب ارتقای چشمگیری داشته ایم افزود: هیچ روش تصفیه فاضلابی در جهان وجود ندارد که نمونه آن در ایران نباشد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آبفای کشور ادامه داد: دانش مدیریت لجنی در فاضلاب و روش هضم لجن در کشور در حال انجام است و از لجن موجود، بیوگاز یا برق تولید می شود که جزو مدرن ترین روش های موجود در جهان است.

وی با بیان اینکه بخش عمده تجهیزات مورد نیاز تصفیه خانه های فاضلاب در کشور تولید می شود، افزود: در زمینه پوشش جمعیت روستایی از سامانه های فاضلاب دارای عقب ماندگی هایی هستیم که بایستی بر سرعت اجرای پروژه های خود بیافزائیم.

او در خصوص مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت نمی کنند، اظهار داشت: کسانیکه مصرف کمتری دارند بهای کمتری پرداخت می کنند و کسانیکه تمکن مالی بیشتری دارند و الگوی مصرف را رعایت نمی کنند باید بهای بیشتری را بپردازند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 347
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران