پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 307508 تاریخ : 1396/08/06-17:36:35
,13,
سود تسهیلات بخش کشاورزی باید تک رقمی باشد

وزیر جهاد کشاورزی:

سود تسهیلات بخش کشاورزی باید تک رقمی باشد

وزیر جهاد کشاورزی گفت: برای اینکه تولید در بخش کشاورزی اقتصادی و به صرفه باشد باید سود تسهیلات پرداختی به کشاورزان تک رقمی منظور شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ محمود حجتی افزود: در صدد هستیم که این امر محقق شود و تسهیلات با بهره کمتر به کشاورزان و بهره برداران پرداخت شود.

وی اظهار داشت: در تمام زمینه‌ها اعم از زراعت، باغبانی، دامپروری و شیلات، موضوع مکانیزاسیون از مباحث محوری و اساسی است و از آذر ماه سال 92 همزمان با فعالیت دولت تدبیر و امید، خط اعتباری مکانیزاسیون را با سرمایه 800 میلیارد تومان در بانک کشاورزی ایجاد کردیم.
 
حجتی ادامه داد: از زمان شکل گیری خط اعتباری مکانیزاسیون، هیچگاه این خط بدون پشتوانه نمانده است، تاکنون بیش از پنج هزار میلیارد تومان عملکرد آن بوده و از محل اعتبار آن، تسهیلاتی با بهره 15 درصد در اختیار تولید کنندگان و بهره برداران بخش کشاورزی قرار گرفته است.
 
وزیر جهاد کشاورزی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: شهرستان جهرم نخستین منطقه در کشور بود که سامانه نوین آبیاری (آبیاری تحت فشار) در آن راه اندازی شد.
 
حجتی، در مورد باغ گلخانه ای شهرستان جهرم نیز اظهار کرد: در این باغ مرکبات به سبب استفاده از سامانه آبیاری تحت فشار، 30 درصد افزایش بهره وری در مصرف آب ایجاد و همچنین کیفیت و ماندگاری محصول بیشتر شده است.
 
 میزان اعتبار تخصیصی به بخش کشاورزی افزایش یابد
 
نماینده مردم شهرستان جهرم در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: منابع و اعتباری که برای حمایت از کشاورزان از سوی دولت تخصیص می یابد در مقایسه با سایر حوزه ها اندک و ناچیز است و انتظار می رود که این اعتبار افزایش یابد.
 
محمد رضا رضایی کوچی، افزود: همچنین انتظار داریم که صندوق های بیمه بخش کشاورزی از کشاورزانی که محصولات آنها بر اثر سرمازدگی و یا سیل خسارت دیده است، حمایت بیشتری داشته باشند.
 
وی گفت: به عنوان نمونه، به سبب تغییر اقلیم در شهرستان جهرم این شهرستان در سال‌های اخیر با بارندگی‌های سیل‌آسا مواجه بوده و بر اثر این بارش ها، باغ های مرکبات، کانال‌ها، چاه‌های کشاورزی و چشمه‌ها دچار آسیب‌های جدی شده است و وزارت جهاد کشاورزی باید در این شرایط، کشاورزان را بیش از پیش پشتیبانی و حمایت کند.
 
رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، با اشاره به اینکه کشور ما به لحاظ کشاورزی غنی و بسیار مستعد است
 
اظهار داشت: با توجه به این قابلیت ها و اینکه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی زودبازده است، باید در این زمینه فعالیت های بیشتری صورت گیرد.
 
رضایی کوچی افزود: وزارت جهاد کشاورزی به ‌عنوان متولی اصلی کشاورزی و پشتیبان و حامی کشاورزان باید در این حوزه بیشتر سرمایه‌گذاری کند.
او گفت: در منطقه خفر جهرم بیش از پنج هزار هکتار کشت دیم انجیر وجود دارد و محصول آن مرغوب و مناسب برای صادرات است لیکن باید زمینه صادرات آن مهیا شود.
 
این نماینده مجلس اظهار داشت: شهرستان جهرم با تولید سالانه یک میلیون و 500 هزار تن مرکبات با کیفیت بسیار خوب شامل لیمو شیرین، لیمو ترش و پرتقال از قطب‌های تولید مرکبات کشور به شمار می آید و افزون بر این سالانه بیش از 40 هزار تن خرمای شاهانی که یکی از مرغوب ترین خرمای کشور محسوب می شود در نخلستان های این شهرستان تولید می شود.
 
وزیر جهاد کشاورزی در ادامه سفر یک روزه خود به شهرستان جهرم از انجیرستان دیم روستای آبسرد بخش خفر بازدید و پس از آن با عزیمت به شهر خاوران جهرم، طرح تولید مرغ و تخم مرغ این شهر را افتتاح کرد.
 
طرح تولید مرغ و تخم مرغ خاوران با اعتبار 45 میلیارد ریال راه اندازی شده و با بهره برداری از آن برای 20 نفر به صورت مستقیم و بیش از 100 نفر به صورت غیر مستقیم ایجاد اشتغال شده است.
 
شهرستان جهرم در فاصله 186 کیلومتری جنوب شرقی شیراز قرار دارد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 337
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران