پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375446 تاریخ : 1397/06/10-17:31:44
,23,17,
سهم مالیات بر ارزش افزوده در تامین سلامت و بهداشت و ایجاد امکانات رفاهی مردم

سهم مالیات بر ارزش افزوده در تامین سلامت و بهداشت و ایجاد امکانات رفاهی مردم

مالیات بهترین منبع درآمدی است که می‌تواند هزینه‌های دولت را برای تامین و توسعه خدمات و ایجاد امکانات بهینه برای افراد جامعه فراهم آورد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور، یکی از این موارد هزینه، توسعه خدمات و امکانات درمانی است.سلامتی، بنیادی ترین نیاز بشری و بزرگترین موهبت الهی به شمار می‌رود . برخورداری از یک زندگی سالم و با کیفیت، توأم ‏با طول عمر قابل قبول و عاری از بیماری و ناتوانی، حق تمام آحاد جامعه است که مسئولیت تامین و برآورده کردن آن برعهده دولتهاست‎.

در قانون اساسی ، ضمن تاکید بر اهمیت سلامت انسان ، بهداشت و درمان از جمله نیازها و حقوق اولیه هر شهروندی شناخته شده است و در همین راستا، دولت مکلف شده تا تمامی امکانات خود را جهت برقراری سلامت افراد به کار گیرد .
بر همین اساس و با رویکرد تامین و گسترش فضا و تجهیزات درمانی و کاستن از هزینه های مربوطه ، دولت مکلف شد که هر سال یک درصد از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده را به بهداشت و درمان و بخش سلامت جامعه اختصاص دهد.
از این رو با اختصاص اعتبار از محل افزایش یک درصدی مالیات ارزش افزوده فشار بخش سلامت بر روی اقشار مردم کاهش یافته و توسعه مراکز و امکانات درمانی نیز در سراسر کشور در دستور کار قرار گرفت.
درحال حاضر که چند سالی از اجرای این مصوبه می گذرد خوشبختانه بخش سلامت و بهداشت جامعه تحولات مثبتی را طی کرده و میزان رضایت مردم از این بخش به مراتب افزایش یافته است.
مبحث دیگر قانون مالیات ارزش افزوده، تخصیص بخشی از آن به شهرداریها و دهیاریها برای توسعه و تجهیز امکانات رفاهی و عمرانی شهرها و روستاها می باشد.
طی چند سال اخیر که مطابق قانون ، درصدی از محل درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده به این بخش اختصاص یافته شاهد تجهیز و توسعه پروژه ها و طرحهای عمرانی در سطح کشور بوده ایم. در واقع مالیات پرداختی مردم توسط دولت برای خود مردم هزینه شده و کسب رضایتمندی و رفاه مردم در صدر اولویتهای دولت و نظام قرار گرفته است.
مفهوم واقعی این شعار که " مالیات شما، توسط دولت شما، برای خود شما صرف می شود" در عملکرد دولتها کاملا متبلور و به منصه ظهور رسیده است.امروزه در جای جای میهن اسلامی نشانه هایی از اثرات مثبت مالیات پرداختی مردم و همیاری آنها با دولت کاملا آشکار به چشم می خورد.
احداث بوستانها و پارکها، تاسیس مراکز علمی و آموزشی، احداث و تجهیز جاده ها و پلها و سایر اقدامات رفاهی دیگر همگی در سایه همراهی و همیاری مردم جامعه و مشارکت در پرداخت مالیات امکان پذیر شده و بدینوسیله اتکا به درآمدهای نفتی نیز کاهش پیدا کرده است.
با توجه به اینکه ذخایر نفتی به نسل آینده نیز تعلق دارد دولتهای اخیر، درآمد بودجه خود را برپایه درآمدهای مالیاتی تنظیم می کنند و چشم انداز نظام و دولت بر این است که مالیات جایگزین نفت شده و این نعمت خدادادی برای آیندگان پس انداز شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 303
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران