پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 306930 تاریخ : 1396/07/29-11:36:57
,15,17,
سهم شرکتهای PSP از بازار تراکنشهای هر یک از ابزارهای پذیرش

بررسی عملکرد کلی شرکتهای PSP در شهریور 1396 - 2

سهم شرکتهای PSP از بازار تراکنشهای هر یک از ابزارهای پذیرش

در این گزارش تعداد و مبلغ تراکنشهای هر شرکت به تفکیک ابزار پذیرش مورد بررسی قرارمیگیرد.

بانک و صنعت، سهم تعدادی تراکنشهای هر یک از شرکتهای PSP از بازار ابزارهای پذیرش برای دو ماه متوالی مرداد و شهریور 96 در جدول 4-1 ارائه شده است.

در حوزه تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی، رفتارهای مختلفی از سوی شرکتها مشاهده میشود. این تغییرات افزایشی و یا کاهشی شرکتها چندان قابل توجه نبوده و رشدی کمتر از یک درصد را در کل تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی نسبت به ماه گذشته رقم زده است. بیشترین اختلاف مثبت در حجم تراکنشهای مذکور در شرکت "آسان پرداخت پرشین" و با فاصله بسیار ناچیزی در شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" رخداده است. عملکرد شرکت "تجارت الکترونیک پارسیان" در این ماه بیشترین کاهش را نشان میدهد؛ این کاهش نسبت به رشد مثبت ماه گذشتهی تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی آن، چندان قابل ملاحظه نمی باشد. در این ماه همچنان شرکت "به پرداخت ملت" با پوشش 24/16 درصد از بازار تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد.

تراکنشهای اینترنتی شبکه پرداخت در شهریور ماه رشدی نزدیک به 7 درصد داشته اند. عملکرد شرکتها در این خصوص، تغییرات غیرعادی را نشان نمی دهند. بیشترین اختلاف مثبت در تراکنشهای اینترنتی شرکت "پرداخت الکترونیک سداد" و با فاصله کمی شرکت "پرداخت نوین آرین" و بالاترین کاهش در شرکت "تجارت الکترونیک پارسیان" مشاهده میگردد. در شهریور ماه همانند سه ماه گذشته شرکت "پرداخت الکترونیک سامان" با کسب 28/52 درصد از بازار تراکنشهای مزبور، بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است.

 

تراکنشهای موبایلی در این ماه رشدی بالغ بر 3 درصد را نشان میدهند. عمدهی شرکتها بر تعداد تراکنش های موبایلی خود افزوده اند. عمده ترین کاهش در تراکنشهای موبایلی شرکت "تجارت الکترونیک پارسیان" مشاهده شده است. شرکت "آسان پرداخت پرشین" با پوشش 35/49 درصد از سهم تعدادی تراکنشهای مزبور، دارنده بالاترین سهم در بازار تراکنشهای موبایلی محسوب میشود. در شهریور ماه همچنان شرکت "پرداخت نوین آرین" روند رو به رو رشد خود را طی نموده و بیشترین افزایش تعداد را در تراکنشهای موبایلی ثبت کرده است.

 

 

همانگونه که در جدول 4-1 ملاحظه میشود، بیشترین اختلاف بین سهم تعدادی تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی در ماه شهریور 96 نسبت به مرداد ماه در شرکت "تجارت الکترونیک پارسیان" گزارش شده است. سهم تراکنشهای مذکور در این شرکت با رقم ناچیز 0/69 درصد کاهش روبه رو گردیده است. به طور کلی در سهم بازار تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی تغییرات چندانی مشاهده نمیشود. سهم بازار تراکنشهای اینترنتی این شرکت نیز در روندی همسو، با اختلاف منفی قابل ملاحظهای معادل با 5/77 درصد، بیشترین تفاضل سهم را نشان میدهد. سهم تراکنشهای موبایلی شرکت "پرداخت نوین آرین" نیز با 2/34 درصد افزایش همراه بوده است.

سهم شرکتهای مختلف ارائه دهنده خدمات پرداخت از تعداد تراکنشهای هر یک از ابزارهای پذیرش در شکل 4-3 نمایش داده شده است.

 

 

سهم مبلغی تراکنشهای هر یک از شرکتهای PSP از بازار ابزارهای پذیرش برای دو ماه مرداد و شهریور 96 در جدول 4-2 ارائه شده است. اطلاعات این جدول مبین آن است که در شهریور ماه نیز تغییری در نام شرکتهای دارندهی بیشترین سهم بازار مبلغی در هریک از ابزارها نسبت به ماه گذشته رخ نداده است. در ارزش ریالی تراکنشهای ابزار کارتخوان فروشگاهی شرکتها تغییر قابل ملاحظهای نسبت به ماه گذشته مشاهده نمیگردد. شرکت "به پرداخت ملت" همچنان با پوشش 27/12 درصدی از بازار تراکنشهای کارتخوان فروشگاهی، بالاترین سهم را در اختیار خود دارد. در ماه جاری بیشترین رشد مثبت مبلغی در تراکنشهای کارتخوان های فروشگاهی شرکت "تجارت الکترونیک پارسیان" اتفاق افتاده است.

در شهریور ماه همچنان بیشترین سهم مبلغی تراکنشها در ابزارهای پذیرش اینترنتی با 48/48 درصد در اختیار شرکت "به پرداخت ملت" میباشد. به غیر از سه شرکت "تجارت الکترونیک پارسیان"، "فن آوا کارت" و "کارت اعتباری ایران کیش"، سایر شرکتها بر میزان ارزش ریالی تراکنشهای اینترنتی خود افزوده اند؛ به طوریکه در کل مبالغ تراکنشهای اینترنتی این ماه رشد 15درصدی مشاهده میشود.

بیشترین اختلاف مثبت نسبت به ماه گذشته در ارزش ریالی تراکنشهای ابزار پذیرش اینترنتی را شرکت "پرداخت الکترونیک سداد" نشان میدهد. در شهریور ماه بیشتر شرکتها با ریزش ارزش ریالی در تراکنشهای موبایلی خود روبه رو شده اند. شرکت "آسان پرداخت پرشین" نیز با 40/23 درصد بخش عظیمی از بازار مبلغی تراکنشهای ابزار پذیرش موبایلی را در اختیار دارد. بیشترین افزایش مبلغی تراکنشهای موبایلی در شرکت "پرداخت نوین آرین" و بالاترین کاهش در شرکت "تجارت الکترونیک پارسیان " گزارش میشود.

 

 

اطلاعات جدول فوق نشان میدهد، بیشترین اختلاف بین سهم مبلغی تراکنشهای ماه شهریور 96 در ابزار کارتخوان فروشگاهی با رقمی برابر با 0/78 درصد کاهش به شرکت "به پرداخت ملت" تعلق دارد. در سهم مبلغی تراکنشهای اینترنتی، بالاترین اختلاف نسبت به ماه گذشته با 4/91 درصد افزایش، به شرکت "پرداخت الکترونیک سداد" اختصاص یافته است. این شاخص در بازار مبلغی تراکنشهای موبایلی با نمایش منفی 1/52 درصد، در اختیار "تجارت الکترونیک پارسیان" گزارش شده است.

لازم به توضیح است تغییرات سهم مبلغی تراکنشهای شرکتهای ارائه دهندهی خدمات پرداخت در مقایسه با سهم تعدادی لزوما همسو نبوده و حتی میزان آنها نیز هم اندازه نیستند.

شکل 4-4 سهم شرکتهای PSP از مبلغ تراکنشهای ابزارهای پذیرش مختلف را در شهریور ماه 1396 نمایش میدهد.

 

 

نتایج بررسیهای این بخش حاکی از آن است که شرکت "الکترونیک کارت دماوند" همچنان کمترین سهم تعدادی و مبلغی تراکنشها را در بین شرکتهای ارائه دهنده خدمات پرداخت داشته و سهم آن از بازار کلیه ابزارهای پذیرش بسیار ناچیز است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 291
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران