پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 314552 تاریخ : 1396/11/07-11:58:52
,8,17,
سهامداران کنتورسازی بار دیگر مقابل بورس تهران تجمع کردند

سهامداران کنتورسازی بار دیگر مقابل بورس تهران تجمع کردند

سهامداران شرکت کنتورسازی امروز (شنبه) با ادعای همکاری نهادهای ذیربط، بار دیگر در مقابل تالار معاملات بورس تهران تجمع کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، سهامداران شرکت کنتورسازی با وجود ارایه طرحی از سازمان بورس برای خرید بخشی از سهام آنها، همچنان نسبت به وضعیت نامعلوم این شرکت معترض هستند.

ماجرای سهام شرکت کنتورسازی از چند ماه پیش؛ سازمان بورس، نهادهای نظارتی و قضایی را به خود مشغول کرده و هنوز گره این معضل، باز نشده است.
این مسائل پس از آن رخ داد که شرکت کنتورسازی گزارش ها و اطلاعات غیرواقعی منتشر کرد که افزایش قیمت سهام این شرکت را به دنبال داشت.
پس از افشای غیرواقعی بودن این اطلاعات، سهامداران این شرکت، با خسارت هایی روبرو شدند.
نماد شرکت کنتورسازی به دلیل ابهام در ارایه اطلاعات مربوط به صورت های مالی متوقف شد و به علت تخلف در ارایه اطلاعات، سهامداران این شرکت بلاتکلیف و با زیان فراوانی روبرو شدند.
سهامداران شرکت کنتور سازی تاکنون چندین بار تجمعات اعتراضی خود را در مقابل شرکت بورس تهران و سایر نهادهای ذیربط برگزار کرده اند.

خرید تدریجی سهام کنتورسازی با مصوبه سازمان بورس
در مواجهه با اعتراضات سهامداران کنتورسازی، چندی پیش تصمیم گرفته شد: در صورت تمایل، دارندگان این سهام بتوانند بخشی از سهام خود را با قیمت تعیین شده به فروش برسانند تا پول آنها آزاد شود.
به گفته علی صحرایی، معاون بازار شرکت بورس تهران، در مرحله اول سهامدارانی که تا سقف 20 هزار برگه سهام «آکنتور» را دارا هستند، می توانند حداکثر 2 هزار سهم به فروش برسانند و دارندگان بیش از 20 هزار سهم می توانند 10 درصد از موجودی سهام خود را به فروش برسانند.
معاون بازار شرکت بورس تهران گفته بود: قیمت خرید هر سهم 2 هزار و 107 تومان در نظر گرفته شده است که قیمت مورد نظر خریدار است؛ البته دارندگان سهام در فروش اوراق خود مختار بوده و می توانند تا تعیین تکلیف نهایی وضعیت شرکت، اقدام به نگه داری سهام خود کرده و پس از بازگشایی نماد، با قیمت مورد نظر سهام خود را بفروشند.
محسن خدابخش مدیر نظارت بر بورس های سازمان بورس نیز درباره آخرین وضعیت خرید این دسته از سهام در روز چهارشنبه (4 بهمن) گفته بود: تمام افرادی که سهامدار «آکنتور» هستند می توانند تا سقف سه هزار سهم با مراجعه به کارگزاری های عضو شرکت بورس اوراق بهادار محل اقامت در سراسر کشور سهام خود را به فروش برسانند.
بر این اساس سهامدارانی که تمایل به فروش سهام دارند تا 11 بهمن فرصت دارند، درخواست خود را به ثبت برسانند.
خدابخش در خصوص فروش سهام در مرحله اول بیان کرد: با وجود اینکه فروش سهام شرکت مزبور کاملا اختیاری است، اما در مرحله اول 2 هزار 202 کد سهامداری اقدام به فروش دارایی خود کرده اند که هزار و 426 سهامدار بطور کلی از ترکیب سهامداری شرکت خارج شده اند. بر همین اساس مجموعا 6 میلیارد و 500 میلیون تومان سهام طی این مرحله به فروش رسیده است.
مدیر نظارت بر بورس ها همچنین در خصوص افرادی که سهم خود را به فروش نرسانده اند گفت: با توجه به اینکه فروش سهام اختیاری است، افراد می توانند همچنان سهامدار شرکت باشند تا بعد از تعیین و تکلیف قضایی، بر اساس تصمیم اتخاذ شده اقدامات لازم را انجام دهند.
بر اساس اطلاعیه شماره 2 شرکت بورس تهران، سهامداران حقیقی این شرکت می توانند مجددا هر سهم خود را به مبلغ 21 هزار و 75 ریال به فروش برسانند.

آخرین اسناد تخلف کنتورسازی به دستگاه قضا ارجاع می شود
معاون حقوقی سازمان بورس و اوراق بهادار نیز پیش از این گفته بود: در اجرای دستورات قضایی اتخاذ شده و در ادامه تحقیقات و ردیابی های مالی انجام شده، مستندات و شواهدی حاکی از ظن قوی بر توجه اتهام بزه های معامله با استفاده از اطلاعات نهانی، دستکاری قیمت سهام و جرائم موضوع فصل ششم قانون بازار اوراق بهادار نسبت به افراد مظنون در پرونده کنتورسازی به دست آمده است که شرح مستندات و اقدام ها به مرجع قضایی برای صدور قرار تعقیب متهمان ارایه می‌شود.
به گزارش ایرنا، افشای صورت های مالی سالیانه حسابرسی شده سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند 1394 برخلاف استانداردهای حسابداری و حسابرسی ملی، افشای پیش بینی عملکرد سالیانه سال مالی منتهی به بیست و نهم اسفند 1394 براساس عملکرد واقعی 9 ماهه برخلاف استانداردهای حسابداری و حسابرسی ملی، جلوگیری از افشای فوری اطلاعات مربوط به انحلال یا هر گونه تغییرات اساسی در قرارداد مربوط به صندوق های فروشگاهی و خودداری از افشای فوری اطلاعات مربوط به تغییر با اهمیت در پیش بینی عملکرد ناشر از تخلف های شرکت های کنتورسازی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 339
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران