پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 248026 تاریخ : 1395/08/11-09:38:10
,10027,
سمینار آشنایی با مدل های ریسک و سوانح طبیعی در بیمه مرکزی بر گزار شد

باحضور پرفسور هارش شاه بنیانگذار مدل سازی:

سمینار آشنایی با مدل های ریسک و سوانح طبیعی در بیمه مرکزی بر گزار شد

سمینار آشنایی با جدیدترین روش های مدل سازی برای مقابله با ریسک و سوانح طبیعی با تاکید بر بهره گیری ازخدمات بیمه ای در بیمه مرکزی برگزارشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بیمه مرکزی، در این سمینار که با حضور مدیران بیمه مرکزی ومدیران ارشد صنعت بیمه کشور برگزارشد، شرکت کنندگان با جدیدترین مدل ارزیابی ریسک سوانح طبیعی که توسط پرفسور هارش شاه ارائه شد، آشناشدند.

این مدل که بر اساس اطلاعات درست و کامل از ساختمانها، شرایط جغرافیایی و موضوع حادثه خیزی مناطق بدست آمده است، می تواند به بیمه گران کشورهایی که در معرض خطر قراردارند کمک کند تا ضمن ارزیابی و تصمیم گیری در خصوص میزان حوادث زمینه هایی را فراهم کند که مردم به شرکت های بیمه اعتماد کنند.
پرفسور هارش شاه در این جلسه با اشاره به اینکه  تمرکزبیمه گران دنیا  بر تحت پوشش قراردادن افراد توانمنداست گفت این افراد به خاطر درآمد بالا می توانند هزینه هایی را به بیمه اختصاص دهند اما بر اساس این مدل می توان با تعریف و تبیین بیمه هایی با نرخ پایین نسبت به تشویق و ترغیب فقرا به تهیه بیمه نامه ها اقدام کرد.
وی در خصوص این مدل گفت: در صورت رخ دادن حادثه ای مانند زلزله یا سیل، می توان با استفاده از اطلاعات قبلی و نرم افزارهای تعریف شده، در کوتاهترین زمان ممکن با ارزیابی و تحلیل صحیح از اطلاعات لازم، نسبت به پرداخت خسارتها اقدام کرد.
وی از « اتوماتیک بودن» ، « بهره ور بودن» و « مستقیم بودن» به عنوان ویژگی های اصلی این مدل نام برد و گفت: استراتژی در نظر گرفته برای کشورهای پرجمعیت، افزایش ضریب نفوذ بیمه و متعاقب آن توجه به توسعه پایدار در این کشور هاست.
هارش ادامه داد: در حال حاضر بهره گیری از مدلینگ برای ریسک ها یک اختیار نیست بلکه به عنوان یک وظیفه بایدبه آن توجه شود و بنده آماده ام که این مدل را درایران اجرا کنم.
در این جلسه دکتر محسن غفوری آشتیانی رئیس انجمن مهندسی زلزله ایران و استاد زلزله شناسی نیز با تشریح وضعیت چگونگی رخ دادن حوادث در ایران،  از ضرورت توجه به مدل سازی در بیمه به عنوان یکی از مهم ترین عوامل توسعه یادکرد و گفت قاعدتا فعالبت ها باید به گونه ای ساماندهی شود تا حالت « برد، برد » وجود داشته باشد چرا که بدون مدلینگ صنعت بیمه سقوط خواهدکرد.
هم چنین در این جلسه پرفسور هارش شاه و دکتر غفوری آشتیانی به پرسش های حاضران در خصوص حوادث طبیعی و چگونگی اجرای مدل ارائه شده در ایران پاسخ دادند.
گفتنی است پرفسور هارش شاه که از آن به عنوان پدر مدل سازی دنیا یاد می کنندبنیانگذار روش های مدل سازی ریسک و سوانح طبیعی است ،موسسه RMS را در اروپا، امریکا و آسیا تاسیس کرده و علاوه بر آن  درس های مرتبط با ریسک و مدل سازی را در دانشگاههای استنفورد و نانینگ سنگاپور تدریس می کند.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 350
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران