پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 376917 تاریخ : 1397/06/27-11:58:00
,12,17,8,4,
سم کشنده ترامپ علیه اقتصاد دنیا

فشارها بر اقتصاد چین افزایش یافت:

سم کشنده ترامپ علیه اقتصاد دنیا

حرکت جدید ترامپ برای وضع تعرفه های جدید در واقع "سمی کشنده و مهلک" برای اقتصاد دنیا عنوان شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ ترامپ کمربند جنگ تجاری با چین را محکم تر کرد و با اقدامی جدید در ساعات شبانگاهی دیشب به وقت تهران، بر 200 میلیارد دلار از محصولات چینی تعرفه 10 درصدی وضع کرد.

حرکت جدید ترامپ برای وضع تعرفه های جدید در واقع "سمی کشنده و مهلک" برای اقتصاد دنیا عنوان شده است.

بر اساس این گزارش، ترامپ در توئیتی در روز دوشنبه اعلام داشت اگر چین وارد فاز مقابله به مثل شود و ضرر و زیانی به کشاورزان و صنایع آمریکا وارد کند، به سرعت وارد فاز سوم تعرفه های گمرکی خواهد شد که اعمال تعرفه های گمرکی بر 267 میلیارد دلار از محصولات وارداتی چین به آمریکا خواهد بود.

این در حالی است که، چین در تلاش برای ارسال یک مذاکره کننده ای حرفه ای و دیپلماتی مقبول به آمریکا است تا بتواند از اوضاع آشفته اقتصادی خود که بر اساس رفتار بد تجاری آمریکا به وجود آمده است خارج شود.

فنگ ژینگهای، نائب رئیس نهاد نظارتی بازار سهام چین در کنفرانسی در شهر تیانجین در این خصوص اظهار داشت: رئیس جمهور آمریکا تاجری قدرتمند است که امکان وارد کردن ضربه اقتصادی به وی بسیار سخت است. ترامپ سعی دارد تا چین را تحت فشار قرار دهد. به همین دلیل اگر وازد فاز مذاکرات صلح تجاری با آمریکا شویم باید امتیازات عظیمی را به این کشور اعطا کنیم تا دست از جنگ تجاری بر دارد. امتیازاتی که ممکن است با وضع تعرفه های وی، همسانی داشته باشد.

اما در بازارهای جهانی، پس از اعلام رسمی فاز جدید تعرفه های وارداتی و تهدید به اجرای دور سوم از آن، فعالان بازار ارز و بازارهای کالایی منتظر واکنش متقابل چین هستند. همین امر جو مبهمی را بر بازارها حاکم کرده است.

به این ترتیب، ممکن است در صورت شدت عمل پکن در برابر واشنگتن، بازارها زیر فشار شدیدی قرار بگیرند.

در این بین، وزارت بازرگانی چین خبر از اعمال برخی محدودیت‌ها بر واردات محصولات معدنی از آمریکا کرده اما ممکن است تصمیمات دیگری نیز از سوی مقامات چینی اتخاذ شود.

در بازار ارز نوسانات محدودی تا این لحظه مشاهده شده است. شاخص دلار تا این لحظه از معاملات روز سه ‌شنبه با افتی مختصر به 94.47 واحد رسیده است.

بازار نفت در این میان بیش از سایر بازارها زیر فشار قرار گرفته است. مسلما با تشدید جنگ تجاری میان این دو غول اقتصادی، نرخ رشد اقتصاد جهانی تضعیف خواهد شد امری که تقاضا برای نفت خام را کاهش خواهد داد.

تعرفه جدید ترامپ از تاریخ 24 سپتامبر (دوم مهرماه) اجرایی خواهد شد اما این نرخ تعرفه 10 درصد در صورت استمرار جنگ تجاری تا پایان سال 2018 به 25 درصد خواهد رسید.

حرکت جدید ترامپ برای صدور تعرفه های گمرکی جدید قیمت سهام سهام شرکت اپل و فیتبیت(Fitbit) را با دردسرهای جبران ناپذیری همراه کرده است.

شرکت فیت بیت تولیدکننده ساعت های ورزشی، ساعت های قدم شمار و کالری شمار است که مرکز فعالیت آن در کالیفرنیای آمریکاست و پس از اپل ، بزرگترین مشتری چین در خصوص واردات قطعات ساعت های هوشمند خود است.

از سوی دیگر، اپل در خصوص تامین قطعات ساعت های اپل واچ با مشکل زیادی رو به رو شده است در صورتی که حتی رونمایی از محصول جدید و پرطرفدار این شرکت در روزهای گذشته نیز نتوانست عاملی برای افزایش قیمت سهام این غول تکنولوژی در دنیا شود.

به نظر می رسد، اگر اعمال تعرفه های ترامپ وارد فاز سوم شود، اپل برای تأمین قطعات آیفون نیز با دردسر رو به رو خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 442
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران