پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267428 تاریخ : 1395/12/09-11:23:36
,17,21,
سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولت و بخش خصوصی ماهانه 2 میلیون تومان شد

نمایندگان با اصلاح مصوبه قبلی خود مصوب کردند:

سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولت و بخش خصوصی ماهانه 2 میلیون تومان شد

نمایندگان مجلس شورای اسلامی با اصلاح مصوبه قبلی خود درباره سقف معافیت مالیاتی بر درآمدها سقف معافیت مالیاتی کارکنان دولت و بخش خصوصی را ماهانه دو میلیون تومان تعیین کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،نمایندگان در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی جزئیات هزینه ای لایحه بودجه سال 96 کل کشور بند (الف) تبصره 6 این لایحه را اصلاح کردند.

پیش از این نمایندگان مجلس این بند را در بخش درآمدی بررسی کرده بودند و مصوب شده بود که میزان معافیات مالیاتی در سال 96 برای کارمندان دولت با سقف درآمدی سالیانه 24 میلیون تومان حدود معاف از مالیات باشد و برای سایرین 18 میلیون تومان در نظر گرفته شده بود.
پس از این مصوبه برخی نمایندگان در جلسه نوبت سوم روز شنبه در تذکرات پیاپی این مصوبه را تبعیضی آشکار دانسته و خواهان رفع این تبیض شدند که علی لاریجانی از کمیسیون تلفیق خواست که این مصوبه را دوباره بررسی کرده و به صحن مجلس گزارش دهد.
در جلسه امروز گزارش اصلاحی کمیسیون به صحن علنی ارایه شد و نمایندگان مصوبه قبلی خود را اصلاح کردند.
براساس اصلاحیه امروز مجلس، سقف معافیت مالیاتی موضوع ماده (84) قانون مالیات‌های مستقیم مصوب 3 /12/ 1366 و اصلاحات بعدی آن در سال 1396، مبلغ 240 میلیون (240.000.000) ریال در سال تعیین می‌شود. 
با تصویب نمایندگان مجلس، نرخ مالیات مذکور بر درآمد کارکنان دولتی و غیردولتی است و مازاد بر مبلغ مذکور تا پنج برابر آن مشمول مالیات سالیانه 10 درصد و به نسبت مازاد آن 20 درصد است.
به موجب این مصوبه میزان معافیت مالیاتی اشخاص موضوع ماده 57 و 101 قانون مالیات مستقیم (کسبه) سالانه 180 میلیون ریال (ماهانه تا یک و نیم میلیون تومان) تعیین می‌شود.
مسعود پزشکیان که ریاست ساعاتی از جلسه علنی را بر عهده داشت گفت: این ماده برای بخش دولتی و خصوصی است و بر این اساس معافیت مالیاتی برای بخش دولتی و خصوصی یکسان شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 208
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران