پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 304090 تاریخ : 1396/06/21-14:28:49
,5,
سطح کیفی گزارش‌های آماری صادرات و مبادلات مواد نفتی ارتقا یابد

معاون وزیر نفت:

سطح کیفی گزارش‌های آماری صادرات و مبادلات مواد نفتی ارتقا یابد

معاون وزیر نفت، خواستار ارتقای مستمر سطح کیفی تهیه گزارش‌های آماری از طریق توسعه سامانه نرم افزاری در اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رکن الدین جوادی امروز (سه شنبه، 21 شهریورماه) در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی، این اداره کل را به چشم و گوش دولت در وزارت نفت تعبیر کرد و افزود: این اداره کل، بزرگترین منبع مبادلات تجاری کشور است که همه محاسبات بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی و ... بر مبنای آمار این اداره کل انجام می‌شود.

وی، اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی را یک واحد بسیار مهم در وزارت نفت دانست و افزود: شاید اغراق نباشد که بگویم این واحد در بخش شفاف سازی درآمدها و مبادلات وزارت نفت مهمترین نقش را دارد.

جوادی با یادآوری این که، این اداره کل از بدو تاسیس زیرنظر وزیر نفت فعالیت کرده است، تصریح کرد: اداره کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی به نیابت از وزیر نفت به مبادلات داخلی و خارجی چهار شرکت اصلی وزارت نفت نگاه کمی و کیفی دارد.

وی به شکل گیری معاونت هیدروکربوری وزارت نفت در یک سال اخیر اشاره کرد و افزود: براساس ساختار جدید، این اداره کل به معاونت هیدروکربوری وزارت نفت منتقل شده است.

معاون وزیر نفت از اداره نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی به‌عنوان یک سازمان آرام، دقیق، با مسئولیت و قابل اعتماد یاد کرد و افزود: دیگر ویژگی این سازمان، جوان بودن نیروهای شاغل در آن است،  که میانگین سنی آنها حداکثر 40 سال است.

جوادی با بیان این که کارهایی بزرگ در این مجموعه انجام شده است، ادامه داد: از مدیرکل جدید این اداره خواسته‌ام تلاش کند وضع موجود را بهبود بخشد و ماموریتش را کیفی تر و گسترده تر انجام دهد، زیرا  این اداره کل نیازی به تغییر ندارد.

وی تصریح کرد: اداره نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی باید با همین قوت و با شکوفایی بیشتر به کارش ادامه دهد.

معاون نظارت بر منابع هیدروکربوری وزیر نفت بر شفاف سازی اداره کل  نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی تاکید کرد و گفت: یکی از راه‌های شفافیت، تعریف، تبیین، ثبت فرآیندها و گردش کار است زیرا ثبت فرآیندها مانع اعمال سلیقه‌های ناپخته و تغییرات غیرمشخص و غیرشفاف می شود و جلو سردرگمی ذینفعان گرفته می‌شود.

جوادی با بیان این که سطح کیفی تهیه گزارش‌های آماری از طریق توسعه سامانه نرم افزاری باید ارتقا یابد،  گفت: گستره اداره  کل نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی به اندازه گستره وزارت نفت است و آثار اقدام‌های آن بزرگ و بلندمدت است، بنابراین تثبیت فرآیندها در رسیدن به اهداف کمک می‌کند. 

معاون وزیر نفت بار دیگر از خدمات و زحمات علی احمد یارمحمدی قدردانی کرد و گفت: استفاده از تجربه‌های آقای یارمحمدی در جایگاه مشاور ادامه خواهد یافت.

علیرضا سلمان زاده، مدیرکل جوان نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی نیز در این مراسم از اعتمادی که به وی برای سپردن این سمت انجام گرفت، قدردانی کرد و گفت: بدون شک سیاست‌های جدید این اداره کل تداوم سیاست‌های گذشته با کیفیت بهتر و گستردگی بیشتر خواهد بود.

اعمال نظارت‌های حاکمیتی لازم بر عملیات اندازه گیری کمی و کیفی فرآورده‌های هیدروکربوری در کلیه شرکت های اصلی و تابعه وزارت نفت،  بررسی و اعلام سیاست های دولت درخصوص نحوه نظارت بر اندازه گیری و کنترل های کمی و کیفی از طریق دستورالعمل سالیانه اوزان و احجام کشور،  نظارت بر طرح‌های تجهیز و  به روز رسانی کلیه سامانه های اندازه گیری دقیق خودکار در مبادی تحویل و تحول صنعت نفت و رصد آن در ستاد وزارت نفت، تدوین ، تصویب و نظارت بر امضای قراردادهای فروش خوراک مواد نفتی بین شرکت‌های اصلی با مرجعیت حل اختلاف و نظارت بر حسن انجام آن، تهیه و ارائه گزارش تحلیلی صادرات/ واردات نفت خام و فرآورده‌های نفتی، بخشی از مهمترین وظایف اداره کل  نظارت بر صادرات و مبادلات مواد نفتی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 278
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران