پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 263784 تاریخ : 1395/10/16-15:32:55
,17,10027,
سطح توانگری مالی شرکت های بیمه مشخص شد

سطح توانگری مالی شرکت های بیمه مشخص شد

- بیمه مرکزی سطح توانگری مالی شرکت های بیمه را در پنج سال گذشته (95-1391) را منتشر کرد که بر اساس آن 13 شرکت در سطح یک توانگری قرار گرفتند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از بیمه مرکزی، شرکت های بیمه گر آسیا، البرز ، پارسیان، ملت، رازی ، سامان، پاسارگاد، کارآفرین، کوثر، ما، سرمد، تعاون، اتکایی ایرانیان، امید ایران معین، آسماری و اتکایی امین در سطح یک توانگری مالی قرار گرفتند. 

در سطح 2 توانگری مالی شرکت های بیمه، دانا، معلم، سینا، دی و آرمان قرار دارند و در سطح سه این رتبه بندی نیز شرکت میهن جای گرفته است.
با این حال سطح چهار این توانگری مالی، شرکت های بیمه ایران، نوین و حافظ قرار دارند که نکته قابل توجه آن حضور بیمه ایران به عنوان شرکتی کاملا دولتی در سطح چهار توانگری مالی است.
اعلام سطح توانگری مالی شرکت های بیمه در راستای اجرای مقررات مصوب شورای عالی بیمه (آیین نامه شماره 69) انجام شده است که بر اساس آن شرکت های بیمه موظفند توانگری مالی خود را پس از تصویب صورت های مالی سالانه در مجمع عمومی، محاسبه و همراه اظهار نظر حسابرس و بازرس قانونی به بیمه مرکزی ارسال کنند.
در همین راستا اداره کل نظارت مالی بیمه مرکزی پس از بررسی و کنترل محاسبات، نسبت توانگری هر یک از شرکت های بیمه برای سال های 1391 تا 1395را برای اطلاع عموم ذی نفعان منتشر کرد.
ارایه این توضیح ضروری است، شرکت هایی که در سطح یک توانگری و وضعیت مطلوب قرار دارند، نسبت توانگری آنها برابر 100 درصد و بیشتر است؛ این شرکت­ها برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه­ گذاران و صاحبان حقوق آنها از توانایی کافی برخوردارند.
نسبت توانگری مالی سطح 2، بیش از 70 درصد و کمتر از 100 درصد است؛ مطابق شاخص های تعریف شده سطح 2 توانگری به این معناست که شرکت­های بیمه توانایی ایفای تعهدات خود را دارند ولی باید برای رسیدن به شرایط مطلوب، وضعیت مالی خود را ترمیم و تقویت کنند. 
برابر برنامه ریزی صورت گرفته، بیمه مرکزی از شرکت های مذکور درخواست ارایه برنامه ترمیم وضعیت مالی سه ساله و حسب مورد برنامه افزایش سرمایه کرده است که پس از بررسی و تایید، برای اجرا به شرکت های مشمول ابلاغ می­شود.
همچنین نسبت توانگری مالی سطح سه، بیش از 50 درصد و کمتر از 70 درصد است. برابر مقررات موجود، شرکت­ های بیمه ای که در سطح سه قرار می­ گیرند موظفند علاوه بر اعلام برنامه ترمیم وضعیت مالی دو ساله به تفکیک هر سال، برنامه افزایش سرمایه برای 2 سال آتی را نیز ارایه کنند.
این برنامه­ ها باید به گونه­ ای باشد که در آن چگونگی ارتقای سطح توانگری ظرف 2 سال آینده را به روشنی نشان دهد.
نسبت توانگری مالی سطح چهار، بیش از 10 درصد و کمتر از 50 درصد است. شرکت هایی که در سطح چهار قرار می گیرند باید برنامه ترمیم وضعیت مالی و برنامه افزایش سرمایه برای سال آینده ارائه و تمهیدات لازم برای ارتقای سطح توانگری خود را ارائه کنند.
علاوه بر این با توجه به سطح توانگری شرکت ها، بیمه مرکزی به استناد ماده 12 آئین نامه توانگری، شرکت های بیمه مشمول را ملزم به انجام برخی از اقدامات فوری از جمله کاهش صدور بیمه نامه، ارائه نشدن پاداش به مدیران و خودداری از سرمایه گذاری در بخش های کم بازده کرده است.
نسبت توانگری مالی سطح پنج، کمتر از 10 درصد است. چنانچه نسبت توانگری موسسه بیمه در سطح پنج باشد، بیمه مرکزی مجاز است پروانه فعالیت موسسه بیمه را در یک یا چند رشته بیمه ای تعلیق یا ابطال کند که خوشبختانه در جداول منتشر شده هیچ یک از شرکت های بیمه در این سطح قرار ندارند.
بیمه مرکزی در راستای اجرای آیین نامه توانگری مالی به عموم هموطنان و بیمه گذاران توصیه کرد به سطح توانگری مالی شرکت های بیمه که توسط بیمه مرکزی تائید و اطلاع رسانی شده است به عنوان معیار اصلی انتخاب بیمه­گر خود توجه کنند.
بیمه مرکزی همچنین از مردم خواست در انتخاب بیمه گر از توجه به سابقه فعالیت و گستره خدمات هر شرکت بیمه و نحوه رسیدگی و پرداخت خسارت در شرکت های بیمه غفلت نکنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 336
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران