پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 353033 تاریخ : 1397/05/03-16:41:45
,6,
سرنوشت خودروهای دپو شده بدست قوه قضاییه

سرنوشت خودروهای دپو شده بدست قوه قضاییه

رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو: هیچ مرجعی جز قوه قضاییه حق اظهارنظر در این باره را ندارد و اگر مشخص شود تخلف انجام شده و خودرو از مسیر غیرقانونی وارد و در گمرکات ضبط شده با تاییدیه قوه قضاییه قابل اتکا خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، کوروش مرشد سلوک در نشست خبری با بیان این مطلب افزود: موارد مطرح شده در این فهرست شفاف و روشن نبوده و ذهن مخاطب را آگاه نمی کند.

وی با اشاره به صدور نامه اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در تاریخ 12 دی ماه 1395 مبنی بر امکان واردات تنها از طریق نمایندگی های رسمی اظهار کرد: از این تاریخ تا 12 روز بعد یعنی 24 دی ماه سایت ثبت سفارش باز بود و در این مدت همه کسانی که مشمول ممنوعیت می شدند، اقدام به ثبت سفارش به تعداد بالا کرده و اقدامات اولیه را انجام دادند.
مرشد سلوک با تاکید بر این که از این تعداد 90 درصد ثبت سفارش ها منجر به واردات نشده است، تصریح کرد: این شرایط در حالی بود که با وجود ممنوع بودن سایت ثبت سفارش امکان پرداخت کارمزد همچنان وجود داشت و در این میان تعدادی از واردکنندگان که پیش از زمان ممنوعیت ثبت سفارش کرده بودند، اقدام به پرداخت کارمزد کرده و موفق به دریافت کد 8 رقمی شدند.
رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: در سال 96 نیز از اول تیرماه سایت ثبت سفارش با عناوینی همچون اصلاح و به روزرسانی سایت بسته و اعلام شد تا زمان تعیین و تکلیف دستورالعمل واردات خودرو سایت بسته بوده و امکان ثبت سفارش وجود ندارد، که در این زمان نیز امکان پرداخت کارمزد برداشته شد اما با این حال نام کسانی که پیش از این اقدام به پرداخت کارمزد کرده بودند، در فهرست متخلفان قرار گرفته است.
وی تاکید کرد: اگر بعد از 24 دی ماه ثبت سفارش توسط گری مارکت انجام ، کارمزد پرداخت و کد 8 رقمی اخذ شده بود جای ایراد و اشکال وجود داشت و لازم است کسانی که در این مقطع اقدام به ثبت سفارش کرده و موفق به کد رهگیری شده اند مورد بررسی دوباره قرار گیرند.
مرشد سلوک با تاکید بر ضرورت طبقه بندی فهرست متخلفان که به تازگی از سوی وزیر صنعت، معدن و تجارت ارایه شده است، تصریح کرد: کسانی که در این مقطع ثبت سفارش کرده و موفق به اخذ کد شده اند باید مورد بررسی قرار گرفته و طبقه بندی شوند و به صورت شفاف منعکس و در اختیار قوه قضاییه قرار گیرد.
رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو با اشاره به صدور بیانیه ای با هدف شفاف سازی ایرادات موجود گفت: انجمن واردکنندگان خودرو تمام اسناد و مدارک که پشتوانه ادعاهای او مبنی بر انجام نشدن تخلف را جمع آوری کرده و در اختیار قوه قضاییه قرار می دهد.
وی یادآور شد: نام برخی از شرکت ها در حالی در میان فهرست متخلفان قرار گرفته که برخی از آن ها با صدور درخواستی، نسبت به ابطال ثبت سفارش خود اقدام کرده بودند اما فهرست فعلی دارای 5 بخش است که یک بخش مظنون به تخلف هستند که به طور قطع این تخلف باید توسط قوه قضاییه بررسی و تخلف انجام شده مشخص شود.
مرشد سلوک در پاسخ به پرسش  مبنی بر سرنوشت خودروهای دپو شده در گمرکات اظهار کرد: هیچ مرجعی جز قوه قضاییه حق اظهارنظر در این باره را ندارد و اگر مشخص شود تخلف انجام شده و خودرو از مسیر غیرقانونی وارد و در گمرکات ضبط شده با تاییدیه قوه قضاییه قابل اتکا خواهد بود.
وی ادامه داد: در حال مذاکره با دولت با هدف مشخص شدن وضعیت 20 هزار ثبت سفارش انجام شده هستیم چرا که ظرف 6 ماه آینده و پایان سال، خودروهایی که پیش از این سفارش شده و در فرایند تولید هستند وارد گمرکات می شوند که لازم است برنامه ریزی لازم برای ترخیص آن ها انجام شود.
رئیس هیات مدیره انجمن واردکنندگان خودرو ادامه داد: در صورت مشخص شدن 20 هزار ثبت سفارش بلاتکلیف و وارد شدن این تعداد خودرو به بازار، شاهد شکست حباب قیمتی بوده و بازار آرام تر خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 288
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران