پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265150 تاریخ : 1395/11/04-08:28:00
,13,17,
سرمایه گذاری 6هزارمیلیاردریالی دولت در بخش مکانیزاسیون برنج

سرمایه گذاری 6هزارمیلیاردریالی دولت در بخش مکانیزاسیون برنج

رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی گفت: سرمایه گذاری 6 هزار میلیارد ریالی دولت تدبیر و امید در بخش مکانیزاسیون برنج، جهش تاریخی در این زمینه است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ،کامبیز عباسی یکشنبه شب در نشست خبری مدیران ارشد شرکت کوبوتای ژاپن در هتل میزبان بابلسر، این سرمایه گذاری دولت یازدهم در زمینه برنج را بی سابقه دانست.

وی اظهارداشت: پس از برجام بسیاری از شرکت های بزرگ دنیا با برند ممتاز برای سرمایه گذاری در ایران اعلام آمادگی کردند که این امر می تواند بازار رقابتی خوبی در کشور ایجاد کند.
وی ادامه داد: با توجه به کمبود آب در کشور دولت هیچ علاقه ای به گسترش زمین های شالیزاری و کشت آن به جز در استان های شمالی ندارد و به همین خاطر علاقه مند است با انتقال مکانیزاسیون به مازندران و گیلان، فقط در این استانها برنج کشت شود.
وی بیان داشت: با مکانیزه کردن کشت برنج، هزینه تولید 50 تا 70 درصد کاهش می یابد و به هیچ عنوان زیبنده نیست که شالیکاران مرد و زن ما در گل و لای در یک کار سخت به کشت برنج بپردازند و این کار دشوار زمینه بسیاری از بیماری ها را برای آنها فراهم کند.
وی افزود: دولت محدودیتی برای ارائه تسهیلات مکانیزاسیون ندارد و هیچ بانکی نمی تواند وانمود کند که برای پرداخت تسهیلات فاقد اعتبار است.
وی گفت: 80 درصد هزینه خرید ماشین آلات را دولت با سود 15 درصد به صورت وام در اختیار کشاورزان قرار می دهد و خوشبختانه این قشر زحمت کش جامعه هم از این طرح استقبال خوبی کرده اند که در حال حاضر حدود 15 هزار میلیارد ریال تقاضای دریافت تسهیلات از سوی کشاورزان داریم.
رئیس مرکز توسعه مکانیزاسیون وزارت جهاد کشاورزی اظهارداشت: در دولت تدبیر و امید مراحل کشت، داشت و برداشت 250 هزار هکتار از زمین های شالیزاری به صورت مکانیزه انجام گرفته است که پیش از دولت یازدهم، این میزان یکصد هزار هکتار بود.
عباسی گفت: حدود 600 هزار هکتار زمین شالیزاری زیر کشت برنج داریم که دولت برای مکانیزاسیون آن 6 هزار میلیارد ریال هزینه کرده که به طور میانگین در هر هکتار 10 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.
شرکت کوبوتای ژاپن دراین نشست ، شرکت ایرانی دیزل موتور باختر را به عنوان نماینده انحصاری خود در ایران معرفی کرد. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 315
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران