پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266171 تاریخ : 1395/11/17-18:10:18
,13,17,
سرمایه 450 میلیارد ریالی برای راه اندازی طرح های دامپزشکی در دهه فجر

سرمایه 450 میلیارد ریالی برای راه اندازی طرح های دامپزشکی در دهه فجر

رییس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد 18 طرح دام و طیور با 450 میلیارد ریال اعتبار در دهه فجر به بهره برداری می رسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، مهدی خلج امروز در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: با اجرای این طرح ها در زمینه کشتارگاه های صنعتی دام و طیور، بسته بندی و بیمارستان ها و کلینیک های دامی یک هزار و 650 نفر به طور مستقیم و غیر مستقیم مشغول به کار می شوند.


** تسهیل ترخیص محموله های شرکت های دارویی با رتبه بندی یک 
خلج گفت: سازمان دامپزشکی شرکت های تولیدکننده داروهای دامی را به چهار گروه رتبه بندی کرده است و شرکت هایی که به لحاظ کیفیت در رتبه نخست قرار دارند می توانند هنگام واردات دارو و مواد اولیه مورد نیاز از چراغ سبز عبور کرده و با تسهیلات بیشتری محصولات خود را از گمرک ترخیص کنند.
وی اضافه کرد: شرکت های دارویی با رتبه بندی یک می توانند با همتایان همه کشورها مانند عراق نمایشگاه برگزار و محصولات خود را به آن مقصدها صادر کنند.

** پیشنهاد ایجاد کمربند حایل در مرزهای غربی 
رییس سازمان دامپزشکی کشور درباره قاچاق دام از مرزهای شرقی گفت: در 10 ماهه گذشته از وزارت کشور درخواست کردیم در مرز ایران با عراق و ترکیه برای نظارت بر جابجایی غیرمجاز دام کمربند حایل بهداشتی مستقر شود.
وی ادامه داد: با اقدام های انجام گرفته در 2سال گذشته، مرزهای شرقی کشور با افغانستان و پاکستان به لحاظ ورود دام های غیرمجاز امن شد.
به گزارش ایرنا، نیاز مصرفی گوشت قرمز کشور نزدیک به 900 هزارتن در سال است که بیش از 800 هزار تن آن از تولیدات داخلی و کمتر از 10 درصد از راه واردات تامین می شود.
براساس آمارها، سرانه تولید گوشت قرمز کشور برای هر نفر 10 کیلو و 500 گرم و سرانه مصرف آن 11 کیلو و 500 گرم است؛ در حالی که سرانه مصرف جهانی گوشت قرمز به ازای هر نفر بدون احتساب گوشت خوک 13 کیلوگرم است.
اکنون 75 کشتارگاه صنعتی و 305 کشتارگاه سنتی در کشور فعالیت می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 387
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران