پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251618 تاریخ : 1395/09/23-17:36:30
,14,
سرعت بخشی در تامین زیر ساخت‌های گردشگری کشور

سرعت بخشی در تامین زیر ساخت‌های گردشگری کشور

جلسه بررسی مسایل و محورهای فعالیت های معاونت سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی با "دکتر زهرا احمدی پور" معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با حضور معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی و تعدادی ازمدیران و کارشناسان این معاونت برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان میراث فرهنگی صنایع دستی وگردشگری،  در این نشست ابتدا سعید شیرکوند معاون سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری به تشریح مهمترین فعالیت های این معاونت پرداخت و مهمترین محورهای فعالیت های معاونت سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در حضور معاون رئیس جمهور مورد بررسی قرار گرفت.

در ادامه دکتر زهرا احمدی پور با تاکید بر اهمیت فعالیت های معاونت سرمایه گذاری و برنامه ریزی به ساماندهی سمن ها و تشکل های غیر دولتی به عنوان یکی از ماموریت های این معاونت اشاره کرد و گفت: سمن ها باید تقویت شوند و حمایت های معنوی سازمان میراث فرهنگی از تشکل ها و سمن ها باید ادامه یابد.

وی گفت: برای فعالیت های هرچه بهتر سمن ها باید مشوق هایی را برای آن ها در نظرگرفت و در این خصوص حمایت های معنوی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از این تشکل ها ادامه دارد.

وی بابیان اینکه اعضاء تشکل ها به عنوان نیروهای غیر دولتی فعالیت های مثمر ثمر دارند افزود: این افراد در حقیقت سرمایه های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری هستند.

وی به برنامه ریزی ها و فعالیت های سازمان متبوع خود در ماه های آینده اشاره کرد و گفت: یکی از مهمترین برنامه هایی که در این سازمان اجرا خواهد شد فعال کردن نوروزگاه ها و برگزاری باشکوه مراسم جشن نوروز است که حضور و فعالیت تشکل ها و اعضاء سمن ها می تواند کمک بزرگی به برگزاری هرچه بهتر این رویداد مهم فرهنگی در کشور داشته باشد.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه با ثبت جهانی پرونده چند ملیتی نوروز با محوریت ایران بستر جدیدی  برای فعالیت دراین حوزه فراهم آورده است افزود: استفاده از تشکل ها و مشارکت دادن اعضاء آن ها می تواند برگزاری این رویداد مهم فرهنگی را از حالت اداری خارج و به عنوان یک پدیده مردمی و اجتماعی معرفی کند.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اضافه کرد: ضمن اینکه در برگزای هفته های فرهنگی استان ها نیز می توان از ظرفیت های سمن ها به نحو مطلوب استفاده کرد.

دکتراحمدی پور افزود: مشارکت دادن سمن ها در برنامه ریزی های سازمان می تواند علاوه بر اینکه باعث افزایش کیفیت کار و تبدیل فعالیت ها به رویدادهای مردمی شود، زمینه ساز ایجاد اشتغال برای اعضاء سمن ها باشد.

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در بخش دیگری از صحبت های خود به دیگر محور فالیت های این معاونت اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهمی که باید به صورت جدی مورد توجه این معاونت قرار گیرد ساماندهی مناطق نمونه گردشگری است.

وی افزود: ضمن اینکه با توجه به تاکیدات دولت در خصوص توسعه گردشگری و رشد این صنعت و افزایش جذب گردشگر، شتاب در تامین زیر ساخت های گردشگری نیز باید در اولویت برنامه ریزی های معاونت سرمایه گذاری و برنامه ریزی سازمان باشد.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: یکی ازبرنامه ریزی های سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری زمینه سازی  و ایجاد بستر مناسب برای اشتغالزایی و درآمد زایی در کشور است که دراین خصوص نیز معاونت سرمایه گذاری باید به صورت جدی برنامه ریزی کند و پیشنهادت و برنامه های عملیاتی خودر این خصوص را ارائه دهد.

دکتر احمدی پور خاطر نشان کرد: تلاش معاونت های مختلف سازمان به موفقیت ماموریت ها و اهداف و برنامه ریزی های سازمان منجر خواهد شد لذا تلاش ها در سازمان باید بیش از پیش و با سرعت بیشتری انجام شود.

یادآور می شود، در این نشست مدیران کل معاونت سرمایه گذاری و برنامه ریزی به بیان دیدگاه ها، نقطه نظرات و تشریح فعالیت ها و برنامه های خود در حضور دکتر احمدی پور پرداختند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 255
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران