پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 263666 تاریخ : 1395/10/15-09:40:59
,10033,
سرشماری پائیزه حیات وحش استان تهران امروز به پایان می‌رسد

سرشماری پائیزه حیات وحش استان تهران امروز به پایان می‌رسد

سرشماری پاییزه حیات وحش استان تهران که با حضور کارشناسان محیط زیست، محیط بانان، جوامع محلی و همیاران محیط زیست از اول آذر ماه آغاز شده است، امروز به پایان خواهد رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سایت اطلاع رسانی محیط زیست استان تهران، ناصر مهردادی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران با اشاره به اینکه  برنامه سرشماری حیات وحش با هدف برآورد جمعیت پستانداران و بهبود مدیریت زیستی مناطق اجرا می شود، افزود: سرشماری حیات وحش در دو فصل تابستان و پاییز انجام می پذیرد و در استان تهران این برنامه در مناطق پارک ملی لار ، مجموعه حفاظتی جاجرود شامل پارک ملی سرخه حصار، پارک ملی خجیر و منطقه حفاظت شده جاجرود ، منطقه حفاظت شده ورجین ، منطقه حفاظت شده کویر ، منطقه شکار ممنوع کاوده و منطقه شکار ممنوع کوه سفید انجام می شود.

وی با بیان اینکه به طور کلی حدود 7/17 درصد از کل اراضی استان تهران جزء مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان تهران می باشد، افزود: اگر مجموعه لار و کویر را که در استانهای دیگر قرار داشته و مدیریت آن با استان تهران می باشد به این رقم اضافه نماییم این رقم به حدود 32 درصد کل اراضی استان می رسد.
مهردادی با اشاره به اینکه در این سرشماری گونه‌های قوچ ومیش، کل و بز، آهو و جبیر استان سرشماری می‌شوند و  روش سرشماری به صورت مشاهده مستقیم است، اظهار داشت: این برنامه سرشماری توسط کارشناسان محیط زیست و محیط بانان با همراهی جوامع محلی، طبیعت دوستان و همیاران محیط زیست انجام می شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: سرشماری پاییزه حیات وحش استان از اول آذر ماه آغاز شده و تا 15 دی ماه به پایان خواهد رسید.
وی با بیان اینکه در سرشماری امسال در منطقه شکار ممنوع لار حدود 1200 راس کل و بز و قوچ و میش سرشماری شده، اظهار داشت: در منطقه حفاظت شده ورجین بیش از 2200 راس و در منطقه شکار ممنوه کوه سفید دماوند حدود 1000 راس مشاهده شده است.

مهردادی با بیان اینکه پیش بینی می کنیم در سرشماری پاییزه امسال حدود 17000 راس قوچ و میش،کل و بز و اهو در مناطق تحت مدیریت استان سرشماری شود، گفت: این رقم در مقایسه با سال گذشته 10 تا 15 درصد افزایش را در جمعیت حیات وحش استان نشان می دهد و امیدواریم این افزایش جمعیت با تلاش های محیط بانان استان ادامه داشته باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 448
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران