پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280321 تاریخ : 1396/03/16-11:07:52
,2,
سخنرانی مدیرعامل بانک کشاورزی در اجلاس بین المللی کمیته اجرایی آپراکا و همایش بین المللی خدمات مالی و فقرزدایی در کشور چین

سخنرانی مدیرعامل بانک کشاورزی در اجلاس بین المللی کمیته اجرایی آپراکا و همایش بین المللی خدمات مالی و فقرزدایی در کشور چین

دکتر مرتضی شهیدزاده رئیس هیات مدیره و مدیرعامل بانک کشاورزی در مراسم افتتاح شصت و هشتمین اجلاس کمیته اجرایی آپراکا و همایش بین المللی خدمات مالی و فقرزدایی، که روز 16 خرداد در شهر پکن آغاز شده و تا 17 خرداد ادامه خواهد داشت ، به نمایندگی از جمهوری اسلامی ایران سخن گفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  روابط عمومی و همکاری های بین الملل بانک کشاورزی، درپی متن این سخنرانی را مشاهده می فرمایید:

 رئیس محترم و اعضای هیئت رئیسه آپراکا، خانم ها و آقایان

سلام علیکم

اینجانب به نمایندگی از هیئت جمهوری اسلامی ایران، این جلسه را که با هدف فقرزدایی و توانمندسازی افراد کم درآمد برگزار می شود به فال نیک می گیرم و امیدوارم که نتیجه این جلسه راهبردهایی برای ریشه کن کردن فقر و ایجاد رفاه برای تمام جوامع انسانی باشد.

کاهش فقر و کمتر کردن فاصله طبقاتی در مرکز سیاست های اقتصادی و اجتماعی جمهوری اسلامی ایران قرارداد و دولت با اجرای برنامه های توسعه متوازن، توسعه مناطق محروم و پرداخت های انتقالی به اقشار کم درآمد به دنبال آن است که گروه های فقیر جامعه را در جریان حرکت به سمت رشد و تعالی انسانی قرار دهد.

در کنار این برنامه‌ها، گسترش دسترسی گروه‌های فقیر به تسهیلات مالی و بخش مالی هم در اولویت‌ برنامه ریزی های دولت ایران قرار دارد.

از جمله برنامه های در دست اجرای بانک کشاورزی برای توانمندسازی افراد کم درآمد می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. برنامه‌های اجرا شده برای افزایش دسترسی گروه‌های کم درآمد و فقیر به اعتبارات، تسهیلاتی است که از محل منابع قرض الحسنه برای اشتغال این قشر پرداخت می شود. از جمله پرداخت تسهیلات 100 میلیون ریالی برای اشتغال از محل منابع قرض الحسنه بانک ها که در این برنامه، بانک کشاورزی نقش محوری دارد.

با پرداخت این تسهیلات، گروه‌های تحت پوشش مستمری کمیته امداد و سازمان بهزیستی، با کسب درآمد از محل اشتغال خود، از پوشش دریافت مستمری خارج شده اند به گونه ای که سال گذشته فقط با پرداخت تسهیلات قرض الحسنه، بیش از 50 هزار خانوار از پوشش کمیته امداد امام خمینی خارج و صاحب شغل مستقل و زندگی مناسبی شده اند.

2- تأمین تسهیلات سرمایه در گردش با متوسط مبلغ 100 میلیون ریال (10 هزار دلار) برای کشاورزان کوچک از سوی بانک کشاورزی از دیگر اقدامات بانک کشاورزی برای توانمندسازی افراد کم درآمد است.

در اجرای این برنامه هر سال حدود 60 درصد از کل تسهیلات پرداختی توسط بانک کشاورزی، به این قبیل کشاورزان کوچک اختصاص می یابد. با این طرح کل سرمایه در گردش تولیدکنندگان کوچک تأمین و توانسته‌اند در خودکفایی محصولات  کشاورزی نقش مهمی ایفا کنند.

3- اجرای طرح بانکداری پیوندی ازسوی بانک کشاورزی که با تشکیل گروه های خودیار و با همکاری صندوق بین المللی توسعه کشاورزی (ایفاد) اجرا شده است ، اقدام موثر دیگر بانک کشاورزی است. در این برنامه 2500 گروه خودیار با بیش از 41 هزار عضو تشکیل وحدود 430 میلیارد ریال معادل20 میلیون دلار تسهیلات به این گروه ها پرداخت شد.

4- ایجاد سامانه اعتبارات خرد در بانک کشاورزی برای تسهیل دسترسی گروه های کم درآمد به سامانه بانک کشاورزی و درخواست اعتباری و پیگیری اتوماتیک آن تا زمان دریافت اعتبار.

5- اختصاص 1.5 میلیارد دلار اعتبار از سوی مجلس و دولت جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد شغل و فقرزدایی در روستاها از طریق بانک کشاورزی .



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 244
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران