پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 309343 تاریخ : 1396/09/01-15:29:07
,5,
سخنان ترامپ تاثیری بر صادرات نفت ایران نداشته است

وزیر نفت:

سخنان ترامپ تاثیری بر صادرات نفت ایران نداشته است

وزیر نفت گفت: توصیه دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا برای کاهش خرید نفت ایران تاثیری بر صادرات نفت کشور نداشته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ بیژن زنگنه درباره آخرین وضع صادرات نفت به هند و برخی ادعاها مبنی بر کاهش واردات نفت از سوی هندی‌ها به علت واگذار نشدن توسعه میدان «فرزاد بی» به آنها، هم اظهار کرد: هندی‌ها در حال خرید نفت از ایران هستند و مورد خاصی در این باره وجود ندارد.

ترامپ در 27 آبان ماه امسال، با صدور اطلاعیه ای اعلام کرد: عرضه نفت و فرآورده‌های نفتی در جهان از کشورهایی غیر از ایران به اندازه کافی وجود دارد، بنابراین می‌توان حجم خریداری نفت و مشتقات آن از ایران را به میزان قابل توجهی کاهش داد.

رئیس جمهوری آمریکا تاکید کرده بود: شرایط اکنون به گونه‌ای است که می‌توان خرید نفت و فرآورده‌های نفتی از ایران ازسوی موسسه‌های مالی خارجی یا از طریق آنها را به شکل قابل توجهی کاهش داد؛ این موضع ترامپ در حالی اتخاذ شده است که بر اساس توافق هسته‌ای، آمریکا نباید مانع از بهبود و عادی‌سازی روابط اقتصادی و صادرات نفت ایران شود.

ایران اکنون بیش از 2,5 میلیون بشکه نفت و میعانات گازی صادر می‌کند که بیش از 60 درصد آن به مقصد کشورهای آسیایی و حدود 40 درصد به کشورهای اروپایی بارگیری می‌شود.

کاهش تنش خاورمیانه، قیمت نفت را کاهش داد

بیژن زنگنه همچنین در گفتگویی با خبرگزاری خانه ملت درباره کاهش قیمت نفت اظهار کرد: دلیل پایین آمدن قیمت نفت در روزهای اخیر کاهش تنش در منطقه خلیج فارس بوده است که از این منظر جای نگرانی ندارد.

وی افزود: در موضوع بازار نفت آن چه مهم است این که، سیاست کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و کشورهای غیراوپک درباره کاهش عرضه نفت در بازار و کاهش سطح ذخیره سازی‎های نفت خام و فرآورده در جهان موفق عمل کرده است.

زنگنه ادامه داد: این سیاست سبب شده است که قیمت نفت برنت در شرایط بدون تنش سیاسی بالای 56 تا 57 دلار برای هر بشکه بماند.

وی درباره این که آیا اعضای کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست 30 نوامبر (9 آذرماه) سیاست کاهش عرضه نفت را تمدید می کنند، اظهار کرد: بر اساس خبرها و مذاکرات انجام شده، بیشتر بازیگران اصلی در بازار نفت موافق ادامه این سیاست (کاهش عرضه) هستند، اما برای نهایی شدن این تصمیم باید منتظر نشست آینده اوپک بود.

اعضای سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در نشست 30 نوامبر 2016 (10 آذرماه 95) تصمیم گرفتند تولید خود را به سطح 32 میلیون و 500 هزار بشکه در روز برسانند و این به معنای کاستن روزانه یک میلیون و 200 هزار بشکه از تولید است.

10 روز پس از نشست وزیران نفت و انرژی اوپک، تولیدکنندگان عضو اوپک و غیراوپک در وین گردهم آمدند و بر سر کاهش حدود 600 هزار بشکه‌ای از سوی کشورهای غیرعضو اوپک نیز توافق شد، روسیه با تعهد کاهش روزانه 300 هزار بشکه‌ای، بزرگترین تولید کننده غیرعضو اوپک است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 336
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران