پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 316118 تاریخ : 1396/12/07-09:29:56
,17,10027,
ستاد تنظیم بازار هفته آینده درباره تعیین قیمت فولاد تصمیم می گیرد

معاون وزیر صنعت:

ستاد تنظیم بازار هفته آینده درباره تعیین قیمت فولاد تصمیم می گیرد

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه قیمت فولاد در بورس کالا نباید بیش از قیمت پایه (فوب) خلیج فارس باشد، گفت: ستاد تنظیم بازار موضوع تعیین قیمت فولاد را هفته آینده در دستور کار دارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، «محسن صالحی نیا» روز دوشنبه در نشست خبری در پاسخ به پرسش درباره سیاست این وزارتخانه درباره تعیین قیمت در بورس کالا با توجه به اینکه این قیمت گذاری بر پایه نرخ ارز در بازار آزاد صورت می گیرد و پیامد افزایش قیمت کالاها را به دنبال دارد، در حالی که تولیدات برپایه نهاده های داخلی و ریال صورت می گیرد، اظهار داشت: نوسان نرخ ارز و سیاست حمایت از تولید داخلی یک مطالبه بحق تولیدکنندگان است.

وی افزود: افزایش قیمت مواد اولیه برای تولیدکنندگان مشکل ساز است و این وزارتخانه ششم اسفند (روز گذشته) پیرامون افزایش نرخ، سهم بازار، کشش تقاضا و وضعیت واردات فولاد، نشستی را با حضور تشکل های ذیربط فولادی و معاونان وزیر برگزار کردند که جمع بندی مقدماتی آن این است که ستاد تنظیم بازار شیوه قیمت در بورس کالا را بگونه ای تعریف کند که قیمت فراتر از فوب خلیج فارس نشود.
معاون وزیر صنعت در امور صنایع اضافه کرد: قیمت عرضه تولیدات داخلی نباید بیش از عدد مزبور شود و قیمت ارز هم باید برپایه متوسط دوره های 2 تا سه ماهه مبنا قرار گیرد.
وی اظهار امیدواری کرد: تصمیم هفته آینده ستاد تنظیم بازار بگونه ای باشد که مورد استقبال تولیدگران و مصرف کنندگان فولاد قرار گیرد.
 ششم اسفند با حضور چهار معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و نمایندگان تشکل های فولادی مواردی همچون بررسی افزایش قیمت محصولات، کمبود شمش، لزوم اجرای قانون 89 درصد قیمت میلگرد برای تعیین قیمت شمش، صادرات شمش از جمله موضوع هایی بود که مطرح شد .
نمایندگان تشکل ها و معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت در این نشست بر لزوم آرامش و نظارت بر بازار، ایجاد گفتمان مشترک میان صنایع بالادست و پایین دست، نقش محوری بورس کالا به عنوان مرجعی شفاف در تنظیم بازار فولاد، دیرهنگامی اجرای سیاست ها و پایش سامانه بهین یاب تاکید کردند. 
بر پایه آمار انجمن جهانی فولاد، بررسی عملکرد 66 کشور عضو نشان می دهد در سال 2017 کشور چین به عنوان بزرگترین تولیدکننده فولاد خام رقم 831 میلیون و 700 هزار تن را ثبت کرد و جمهوری اسلامی ایران نیز 21 میلیون و 700 هزار تن تولید فولاد را به خود اختصاص داد.
برپایه ارزیابی انجمن جهانی فولاد، ایران در پایان سال 2017 به عنوان سیزدهمین فولاد ساز جهان معرفی شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 255
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران