پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 304164 تاریخ : 1396/06/22-13:54:11
,8,
سبزپوشی آیفکس، بازگشایی چندین نماد و تعویق در عرضه یک بلوک

در روز پایانی هفته جاری رخ داد ؛

سبزپوشی آیفکس، بازگشایی چندین نماد و تعویق در عرضه یک بلوک

چهارشنبه 22 شهریورماه شاخص کل فرابورس با بیش از نیم واحد رشد سبزپوش شد و در ارتفاع 944 واحدی ایستاد که نمادهای «مارون» و «ذوب» به ترتیب 2.5 و 1.3 واحد از آیفکس حمایت کردند و در مقابل نماد «میدکو» با بیش از یک واحد اثر منفی مانع از رشد بیشتر این نماگر شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، آخرین روز کاری این هفته با سبزپوشی آیفکس، گشایش یک نماد، بازگشایی سه نماد معاملاتی و خبر به تعویق افتادن عرضه یکجای سهام مدیریتی غیر کنترلی شرکت پتروشیمی اصفهان پایان یافت.

 امروز چهارشنبه 22 شهریورماه شاخص کل فرابورس با بیش از نیم واحد رشد سبزپوش شد و در ارتفاع 944 واحدی ایستاد که نمادهای «مارون» و «ذوب» به ترتیب 2.5 و 1.3 واحد از آیفکس حمایت کردند و در مقابل نماد «میدکو» با بیش از یک واحد اثر منفی مانع از رشد بیشتر این نماگر شد.

نگاهی به توقف و بازگشایی نمادهای فرابورسی نشان می‌دهد که امروز نماد معاملاتی شرکت بیمه زندگی خاورمیانه «بخاور» امروز در تابلو «پایه ج» بازار پایه فرابورس ایران گشایش یافته است.

در همین حال نمادهای معاملاتی شرکت شهرسازی و خانه‌سازی باغمیشه «ثباغ»، شرکت سرمایه‌گذاری چشم‌انداز توسعه شمال «وشمال» و نماد معاملاتی واحدهای صندوق سرمایه‌گذاری جسورانه یکم آرمان آتی «آتی11» همگی پس از برگزاری مجمع عمومی عادی سالیانه بازگشایی شدند.

در مقابل شاهد توقف نماد معاملاتی اوراق اجاره دولت جمهوری اسلامی ایران با عنوان «اجاد11» بودیم که این توقف نماد در روز جاری به منظور پرداخت اجاره‌ بهای شش‌ماهه اوراق در تاریخ 26 شهریورماه 96 صورت گرفت.

 به تعویق افتادن بلوک پتروشیمی اصفهان

 روز جاری فرابورس ایران طی اطلاعیه‌ای عرضه یکجای سهام مدیریتی غیر کنترلی شرکت پتروشیمی اصفهان را که قرار بود امروز انجام شود، به دلیل اجرای دستور مقام قضایی به تعویق انداخت.

این اطلاعیه پیرو بیانیه شماره 1148/الف/96 در تاریخ 7 شهریور 1396 که از عرضه یکجای سهام مدیریتی غیر کنترلی شرکت پتروشیمی اصفهان در بازار فرابورس ایران به تعداد 71 میلیون و 279 هزار و 854 سهم معادل 23.75 درصد از کل سهام این شرکت در روز جاری خبر داده بود، منتشر شده است.

 رصد آمار معاملات فرابورس

 بازارهای نه‌گانه فرابورس در آخرین روز معاملاتی هفته منتهی به 24 شهریورماه میزبان دادوستد 217 میلیون و 810 هزار ورقه بهادار به ارزش بالغ بر یک هزار و 512 میلیارد ریال بودند که این حجم از مبادلات در بیش از 40 هزار نوبت دادوستدی جابه‌جا شد.

بیش از نیمی از حجم کل مبادلات در بازارهای اول و دوم دست به دست شد به‌ گونه‌ای که تغییر مالکیت بیش از 121 میلیون سهم در بازارها صورت گرفت. ارزش این مبادلات نیز بر 335 میلیارد ریال بالغ شد و نمادهای «ذوب» و «چکاپا» نیز به ترتیب بیشترین میزان حجم و ارزش معاملاتی را به خود اختصاص دادند.

نمادهای معاملاتی «حافظ» و «قجام» به ترتیب متعلق به بیمه حافظ و شرکت فرآورده‌های غذایی و قند تربت‌جام به لحاظ حجم و ارزش مبادلاتی در بازار پایه صدرنشین شدند. در سه تابلوهای معاملاتی بازار پایه شاهد دادوستد بیش از 92 میلیون سهم به ارزش 128 میلیارد ریال بودیم.

در نهایت نگاهی به تابلو اوراق با درآمد ثابت نیز حاکی از نقل‌وانتقال بالغ بر 954 هزار ورقه بهادار در این تابلو است که ارزشی بالغ بر 942 میلیارد ریال را رقم زده است.

 متقاضیان و فروشندگان «سخاب2» نیز با جابه‌جایی بیش از 519 هزار ورقه به ارزش نزدیک به 506 میلیارد ریال در این نماد، منجر به صدرنشینی اسناد خزانه اسلامی 960822 در تابلو اوراق با درآمد ثابت شدند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 270
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران