پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 328224 تاریخ : 1397/02/03-17:11:26
,7,17,
سامانه نیما رونمایی شد/ 9هزار فقره گشایش اعتباری با دلار 4200 تومانی انجام شد

سامانه نیما رونمایی شد/ 9هزار فقره گشایش اعتباری با دلار 4200 تومانی انجام شد

رئیس کل بانک مرکزی در آیین رونمایی از سامانه ارزی نیما با انتقاد از اینکه گفته می شود دلار با نرخ مرجع تاکنون تخصیص نیافته است، گفت: 9 هزار و 210 فقره به مبلغ 2 میلیارد و 362 میلیون دلار با نرخ دلار 4200 تومانی تخصیص ارز صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  ولی اله سیف امروز(دوشنبه) در آیین رونمایی از سامانه ارزی نیما با حضور معاون اول رییس جمهوری، حجم تخصیص ارز به یورو در روزهای گذشته را پنج هزار و 250 فقره برشمرد که معادل دلاری آن یک میلیارد و 264میلیون دلار است.

به گفته وی، تاکنون 6 هزار و 85 فقره گشایش اعتبار نیز با ارزهای مختلف انجام شده است
سیف تاکید کرد: اولویت اصلی حرکت سامانه نیما به جریان افتادن تجارت خارجی کشور است.
وی افزود: در آینده متناسب با شرایط ، درباره تخصیص ارز در سامانه تصمیم گیری می کنیم تا شرایط بهتری برای پوشش تقاضای ارزی پیش آید.
رئیس کل بانک مرکزی با بیان اینکه این سامانه همه نیازهای ارزی را پوشش می دهد، یادآورشد: بانک ها و صرافی ها در این سامانه به عنوان واسطه ارزی ایفای نقش می کنند.
وی تاکید کرد: نیما ابزاری برای بانک مرکزی فراهم می کند که نیازهای ارزی را رصد و کنترل مصارف ارزی را به صورت سیستماتیک در اختیار داشته باشند.
سیف افزود: با این سامانه هیچ واردات رسمی و قانونی بدون تایید بانک مرکزی قابل انجام نیست.
وی درباره عملکرد نیما توضیح داد: در این سامانه، چهار بازیگر اصلی شامل واردکنندگان کالا و خدمات به عنوان متقاضیان ارز، صادرکنندگان کالا و خدمات به عنوان عرضه کننده ارز، واسطه گران شامل بانک ها و صرافی ها که منابع را از سمت عرضه کنندگان به متقاضیان هدایت می کنند و در نهایت سیاستگذار ارزی حضور دارند که براساس پیش بینی منابع و مصارف، نرخ،‌ دامنه آزادی نرخها، اولویت ها و سقف مصارف را از طریق سامانه تحت کنترل قرار می دهد.
وی افزود: راه اندازی سامانه یادشده، این امکان را به بانک مرکزی می دهد که به صورت لحظه ای بازار ارز را رصد کند، در نتیجه امکان سیاستگذاری فوری و مداخلات موثر برای حاکمیت فراهم می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 264
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران