پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281711 تاریخ : 1396/04/26-16:08:59
,13,17,
سالانه نزدیک 30 درصد محصولات کشاورزی در اثر آفات و علف های هرز از بین می رود

سالانه نزدیک 30 درصد محصولات کشاورزی در اثر آفات و علف های هرز از بین می رود

معاون پژوهشی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی (تات)گفت: با وجود اقدامات کنترلی سالانه بین 25 تا 30 درصد محصولات کشاورزی دراثر بروز آفات و بیماری ها و علف های هرز از بین می رود و در شرایط طغیان این خسارت ها به 100 درصد می رسد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، رسول زارع روز دوشنبه در نشست مربوط به تنوع زیستی و ذخایر ژنتیکی که در محل این سازمان برگزار شد افزود: اگر ما کارهای تحقیقاتی و مدیریتی را انجام ندهیم در شرایط نامناسب نزدیک 100 درصد از محصول بین می رود این موضوع مختص کشورما نیست بلکه در سطح جهان وجود دارد.

وی اظهارداشت: تاکنون همه آفات و بیماری ها را بررسی نکردیم و این اقدام از وظایف سازمان حفظ نباتات کشور است که هرساله پایش انجام دهد زیرا مقابله با آفات یک کار تحقیقاتی نیست بلکه اقدامی اجرایی به شمار می رود.
وی تصریح کرد: خسارت های ناشی از طغیان حمله ملخ ها یا بیماری زنگ گندم در اثر تغییرات آب و هوایی خشکسالی هاو افزایش گرما، افزایش بارندگی ها، رطوبت طولانی، ایجاد رویشگاه ها برای زاد و ولد حشرات در یک برهه زمانی رخ می دهد که اکنون به محصول خرما خسارت زده است.
وی از پیگیری رئیس سازمان تحقیقات کشاورزی درخصوص اجرای برنامه نوسازی، تقویت و حفاظت از گونه‌های ژنتیکی دربخش کشاورزی در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی خبرداد و گفت: این امور توسط بخش پژوهش در این سازمان انجام می شود. 
وی با اشاره به اهمیت تنوع زیستی در کشاورزی کشور گفت: یکی از منابع پایه کشاورزی ذخایر ژنتیکی و تنوع زیستی است که هر چند دیده نمی‌شود اما از آنها بهره می‌گیریم. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 249
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران