پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 263763 تاریخ : 1395/10/16-08:21:37
,10029,
سالانه 200 هزار نفر در دنیا قربانی مصرف داروهای تقلبی و قاچاق می‌شوند

سالانه 200 هزار نفر در دنیا قربانی مصرف داروهای تقلبی و قاچاق می‌شوند

مدیر کل بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: سالانه 200 هزار نفر در دنیا قربانی مصرف داروهای تقلبی و قاچاق می‌شوند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، شهریار اسلامی تبار مدیر کل بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو گفت: داروهای قاچاق به داروهایی اطلاق می شود که به صورت غیرقانونی و بدون داشتن مجوز رسمی از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی وارد کشور شده و عرضه می شود.

وی افزود: فروش این داروها در داروخانه های کشور ممنوع بوده و با متخلفین برخورد قانونی خواهد شد.

مدیر کل بازرسی، پاسخگویی به شکایات و امور حقوقی سازمان غذا و دارو، تاکید کرد: قاچاق دارو پس از مواد مخدر و اسلحه وحشتناک ترین نوع قاچاق است، چرا که زیان آن صرفا شامل زیان اقتصادی نیست بلکه سلامت و جان انسان ها را به مخاطره می‌اندازد.

وی ادامه داد: باتوجه به ضرورت مصرف به موقع و تاثیر سریع داروف عوارض ناشی ز سوئ مصرف آن خیلی زود دامنگیر فرد و اجتماع می‌شود.

اسلامی تبار بیان کرد: سالانه مبلغ هنگفتی صرف خرید داروهای چاقی، لاغری، جوانی، جنسی، ترک اعتیاد و غیره می شود که حدود 99درصد آنها تقلبی بوده و عموما از طریق ماهواره تبلیغ می‌شوند.

وی افزود: بسیاری از داروهای قاچاق، تقلبی بوده و در داخل کشور و یا در کشورهای همسایه با کپی کردن جلد و بروشور داروی اصلی تهیه می‌شوند.

اسلامی تبار عنوان کرد: معمولا ترکیبات درج شده برروی ظروف محتوی داروهای غیرمجاز و تقلبی با ترکیبات داخلی ظروف دارو تطابق نداشته و حاوی موادی هستند که عوارض خطرناکی را برای فرد مصرف کننده در پی دارند.

وی گفت: در بعضی مواقع تاریخ مصرف واقعی کالا منقضی شده اما در پوششی با تاریخ معتبر قرار داده شده است و لذا ممکن است داروی فاسد به دست بیمار برسد که عوارض بسیار خطرناکی را به دنبال دارد.

اسلامی تبار تصریح کرد: حتی اگر داروهای قاچاق از منابع معتبر تهیه شده باشند به دلیل شرایط نامناسب حمل و نگهداری، اثربخشی خود را از دست داده یا فاسد می شوند و تبدیل به عامل تهدید کننده سلامت می‌شود.

وی ادامه داد: متاسفانه قاچاقچیان دارو با بهره‌گیری از ابزار تبلیغاتی غیررسمی قدرتمندی همچون ماهواره و اینترنت اقدام به تبلیغ و فروش اجناس غیرمجاز و قاچاق می‌کنند.

وی توضیح داد: بیشترین میزان قاچاق مربوط به داروهایی از قبیل داروهای بدنسازی، مکمل های غذایی، اکستازی و ترامادول است و مصرف اینگونه اقلام باعث بروز اسیب های جبران ناپذیری همچون عوارض کبدی، کلیوی، قلبی عروقی، پوست، هورمونی، اعصاب و روان، واکنش های حساسیتی و یا حتی مرگ می شود.

وی در پایان گفت: براساس گزارش های سازمان بهداشت جهانی، سالانه حدود 200هزار نفر در دنیا قربانی مصرف داروهای تقلبی و قاچاق می‌شوند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 249
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران