پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354693 تاریخ : 1397/05/29-11:00:12
,10033,
سازمان جنگل ها تاکنون 2 میلیون هکتار جنگل های بیابانی ایجاد کرده است

برای مقابله با پدیده بیابان زایی

سازمان جنگل ها تاکنون 2 میلیون هکتار جنگل های بیابانی ایجاد کرده است

فرهاد سرداری اعلام کرد: این سازمان در پنج دهه فعالیت های بیابان زدایی با تثبیت شن های روان 2 میلیون هکتار جنگل های دست کاشت بیابانی ایجاد نماید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل ها، فرهاد سرداری مدیرکل دفتر امور بیابان سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور روز گذشته گفـت: ایران در کمر بند خشک و فرا خشک واقع شده و کشورهایی با این مختصات طبیعتآ با چالش بیابان زایی مواجه هستند.

این مدیر بیابان همچنین گفت: بیشترین دل مشغولی حال حاضر سازمان جنگل ها موضوع گرد وغبار است که مشکلات زیادی برای  منابع زیستی،  اقتصادی و اجتماعی مردم و تاسیسات زیربنایی استان های بیابانی کشور ایجاد کرده و سازمان برای مقابله با پدیده بیابان زایی، شناسایی مناطق بحرانی و  تثبیت شن های روان را از طریق مالچ پاشی و کاشت نهال دنبال می کند.

این مسئول امور بیابان سازمان جنگل ها،  استان های خوزستان، کرمان و  سیستان و بلوچستان را از استان های بحرانی بیابانی نام برد که به شدت تحت تاثیر پدیده گردو غبار قرار گرفته و میزان فرسایش بادی در این مناطق بسیار بالاست.

به گفته فرهاد سرداری در حال حاضر 20 استان کشور دچار مسئله بیابان زایی است و بیش از 20 میلیون هکتار از اراضی کشور تحت تاثیر فرسایش بادی و 7 میلیون و 700 هزار هکتار از این اراضی در ردیف کانون های بحرانی قرار دارند.

وی مسئله بیابان زایی را تنها مختص ایران ندانست و یادآوری کرد: خشکسالی های دهه 1990 سبب شد سران کشور های دنیا به فکر تاسیس کنوانسیون بیابان زدایی در ریو دوژانیروی برزیل باشند و ایران نیز اکنون یکی از اعضای فعال این کنوانسیون است.

فرهاد سرداری  تصریح کرد: برای مقابله با پدیده بیابان زایی سازمان جنگل ها فعالیت های مشترک زیادی را با سازمان های بین المللی نظیر  « یو ان دی پی» جایکا ، جف و فائو در بخش های مختلف کشور در دست انجام دارد و پروژه همکاری ترسیب کربن در جنوب استان خراسان  یکی از برترین پروژه بین المللی در منطقه خاورمیانه است که در ایران در حال انجام است. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 286
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران