پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 279744 تاریخ : 1396/02/25-15:39:23
,10028,
سازمان تامین اجتماعی 60درصد داروی کشور را تولید می کند/ حمایت از تولید داخلی و شرکتهای دانش بنیان استراتژی اصلی تامین اجتماعی است

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی:

سازمان تامین اجتماعی 60درصد داروی کشور را تولید می کند/ حمایت از تولید داخلی و شرکتهای دانش بنیان استراتژی اصلی تامین اجتماعی است

معاون درمان سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه درمان یکی از مهمترین نیازهای بشراست، گفت: در کشور ما نیز بعد از طرح تحول سلامت که یکی از مهمترین برنامه های اجتماعی دولت تدبیر و امید بود، بحث رسیدگی به درمان مردم در اولویت قرار گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، دکتر محمدعلی همتی با حضور در برنامه طلوع شبکه  چهارم سیما ضمن بیان این مطلب، اظهار داشت: منابع قابل توجهی برای طرح تحول سلامت گذاشته شد و سازمان های بیمه گری که قبلا دیدگاه های بهداشتی نداشتند نیز وارد این فضا شدند و منابع خوبی را در این حوزه وارد کردند.

وی با بیان اینکه دولت نیز منابع قابل توجهی در این بحث وارد کرد، افزود: طرح تحول سلامت به سمتی پیش رفت که مردم ما سهم کمتری از جیب خود هزینه کنند و در این راستا سازمان تامین اجتماعی نیز وارد کار شد.
وی گفت: در سازمان تامین اجتماعی، هم حمایت از تولید داخلی و عمل به آن مطرح است و هم این سازمان به نوعی سرمایه گذاری در اینکار انجام داده است.
دکتر همتی با بیان اینکه سازمان تامین اجتماعی حدود 60درصد داروی کشور را  تولید می کند، ادامه داد: این سازمان اولین خریدار درمان و دومین تولید کننده درمان در کشور است. در بحث تجهیزات بیمارستانی نیز دومین خریدار در کشور بعد از وزارت بهداشت هستیم.
وی با بیان اینکه توجه به شرکتهای دانش بنیان به عنوان اولویتی برای سازمان تامین اجتماعی است، گفت: اعتقاد داریم که شدت وابستگی به خارج از کشور را باید کاهش دهیم و در مسیر حمایت از تولید داخلی حرکت کنیم.
وی اضافه کرد: آنچه که طی دو تا سه سال اخیر در سازمان تامین اجتماعی اتفاق افتاد، شاهد این مدعاست که در این زمینه تلاش های بسیار خوبی انجام شده است.
وی ادامه داد: تلاش در مسیر حمایت از تولید داخلی برای خودکفایی کشور اهمیت ملی می خواهد و تمامی سازمانها و ارگانها باید در این مسیر حرکت کنند و به تولیدات داخلی توجه بیشتری نمایند.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی گفت: بحث تجهیزات پزشکی با سلامت مردم سرو کار دارد از اینرو باید حداقل استانداردهای ویژه را برای آن تعریف کرد.
وی تاکید کرد: یکی از استراتژی های اصلی سازمان تامین اجتماعی، حمایت از تولید داخلی است و در این راستا اقدامات زیادی انجام شده است.
وی گفت: به دنبال حمایت از تولید داخلی و شرکتهای دانش بنیان هستیم و در این راستا تلاش خواهیم کرد.
دکتر همتی افزود: اکنون در شرایطی هستیم که بعد از طرح تحول سلامت هزینه های درمان در سازمان تامین اجتماعی بسیار افزایش یافت. به عنوان مثال قبل از شروع طرح تحول سلامت این سازمان ماهیانه مبلغ 380 میلیارد تومان به مراکز طرف قرارداد پرداخت می کرد در حالیکه این رقم در حال حاضر به میزان یکهزار میلیارد تومان در ماه رسیده است و این راهی جز کنترل هزینه ها ندارد.
وی با بیان اینکه یکی از راه های کنترل هزینه ها خرید محصولات داخلی با کیفیت مناسب است، گفت: هر شرکتی که با کیفیت خوب و قیمت مناسب وارد عرصه شود، قطعا همکاری خواهیم کرد.
معاون درمان سازمان تامین اجتماعی تصریح کرد:  تجهیزات طرح ارتقای هتلینگ، رادیولوژی دیجیتال، تجهیزات داخلی آمبولانس، مانیتورهای اتاق عمل و سی سی یو، تجهیزات مصرفی بیمارستانها و درصد بسیاری از پروتزها، جزو محصولات داخلی هستند.
وی ادامه داد: نگرش سازمان تامین اجتماعی حمایت از تولید داخل و توجه بیشتر به شرکت هایی است که در این مسیر جهادگونه فعالیت می کنند.
دکتر همتی اظهار داشت: در بحث تجهیزات "های تکنولوژی" نیز که عمدتا از خارج از کشور وارد می شود، باید شرکت های دانش بنیانی وجود داشته باشد تا آرام آرام این تکنولوژی ها را به کشور منتقل کنند و ما اعلام آمادگی می کنیم که در این زمینه نیز کمک های موثری داشته باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 336
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران