پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 351151 تاریخ : 1397/04/02-13:12:56
,5,4,
سازمان آب و برق خوزستان انتقال آب کارون به بصره را تکذیب کرد

سازمان آب و برق خوزستان انتقال آب کارون به بصره را تکذیب کرد

هوشنگ حسونی زاده با رد شایعه انتقال آب از رودخانه کارون به بصره گفت: هیچ آب اضافه‌ای برای انتقال در خوزستان وجود ندارد و ادعای انتقال آب رودخانه کارون به بصره صحیح نیست و آن را تکذیب می‌کنم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت نیرو،  هوشنگ حسونی زاده معاون مطالعات پایه و طرح های جامع منابع آب سازمان آب و برق خوزستان با اشاره به صحبت های مطرح شده در  خصوص انتقال آب کارون به بصره اظهار کرد: در استان خوزستان در بحث تامین آب با مشکلاتی مواجه هستیم و ادعای انتقال آب رودخانه کارون به بصره صحیح نیست.

وی افزود: هیچ آب اضافه‌ای در خوزستان برای انتقال وجود ندارد و این‌که عنوان می‌شود که قرار است آبی از کارون به بصره منتقل شود اصلا صحت ندارد و صبحت‌های مطرح شده در این خصوص از پایه نادرست است.

معاون مطالعات پایه سازمان آب و برق خوزستان تصریح کرد: هیچ مذاکره، جلسه و یا صحبتی نه در وزارت نیرو و نه در سازمان آب و برق خوزستان در خصوص انتقال آب از کارون به بصره انجام نگرفته است و این موضوع را به صورت کامل تکذیب می‌کنم.
حسونی زاده بیان کرد: اگر در استان آبی وجود داشت، با توجه به وجود اراضی با استعداد برای کشاورزی در استان، نسبت به تامین آب آن اراضی و توسعه کشاورزی در خوزستان تلاش می‌کردیم.
در روزهای گذشته خبری به استناد فیلمی از تلویزیون بلادی عراق در فضای مجازی دست به دست شد که مدعی می‌شد به دلیل سدسازی‌های ترکیه و کم شدن آب دجله و فرات، ایران آب رودخانه کارون را به بصره انتقال خواهد داد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 231
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران