پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 265676 تاریخ : 1395/11/09-15:15:25
,15,10031,
ساخت اولین ماهواره مخابراتی در دستور کار محققان کشور

ساخت اولین ماهواره مخابراتی در دستور کار محققان کشور

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران با اشاره به واگذاری ساخت ماهواره «ناهید 2» به این پژوهشگاه گفت: ماهواره «ناهید 2» اولین ماهواره مخابراتی کشور خواهد بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  دکتر حسن حدادپور روز شنبه، 9 بهمن ماه در مراسم امضای قرارداد واگذاری ماهواره «ناهید 2» با اشاره به برنامه‌های کشور در حوزه فضایی افزود: بر اساس برنامه ششم توسعه طراحی و ساخت ماهواره‌های ناهید 1 و 2 باید عملیاتی شود.

وی با تاکید بر اینکه تاکنون طراحی و ساخت ماهواره‌های سنجشی و پژوهشی در دستور کار مراکز تحقیقاتی و پژوهشگاه‌ها قرار داشت، اظهار کرد: در حال حاضر با توسعه‌ای که در تحقیقات فضایی انجام شده است، به سمت طراحی و ساخت ماهواره‌های عملیاتی حرکت کرده‌ایم.

حدادی‌پور با تاکید بر اینکه با ایجاد تجهیزات و تربیت متخصصان در کشور می‌توانیم در منظومه ماهواره‌ها قرار گیریم، خاطرنشان کرد: بر این اساس با امضای قراردادی ساخت ماهواره «ناهید 2» از سوی سازمان فضایی به پژوهشگاه فضایی واگذار شده است.

رئیس پژوهشگاه فضایی با اشاره به ویژگی‌های ماهواره «ناهید 2» افزود: این ماهواره یک ماهواره کنترل سه محوره 10 درجه است که برای ایجاد ارتباطات مخابراتی طراحی و ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه ماهواره «ناهید 2» اولین ماهواره مخابراتی کشور است، تاکید کرد: بهره‌برداری از این ماهواره دسترسی ما به مخابرات ماهواره‌ای را تسهیل می‌کند.

حدادی‌پور با تاکید بر اینکه این ماهواره مجهز به پنل خورشیدی بازشونده است، تاکید کرد: این ماهواره ارتباطات تلفنی محدودی را ایجاد می‌کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 348
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران