پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 267886 تاریخ : 1395/12/19-15:22:11
,5,17,
زنگنه: سوخت مایع نیروگاه های کشور به 10 درصد رسید

زنگنه: سوخت مایع نیروگاه های کشور به 10 درصد رسید

وزیر نفت گفت: 43 درصد از سوخت نیروگاه های کشور در سال 92 از سوخت مایع و به قیمت همان سال معادل 18 میلیارد دلار بود و امسال میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه ها به 10 درصد رسیده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت, بیژن زنگنه روز پنجشنبه در آئین بهره برداری همزمان پنج ایستگاه تقویت فشار خط هشتم سراسری گاز، در کاشان اظهار کرد: اگر حادثه پارس جنوبی رخ نمی داد این رقم به کمتر از 8 درصد نیز می رسید.

وی افزود: در این روند رو به رشد به جای آنکه ثروت ملی به هدر برود صرف توسعه کشور شده و این روند همچنان ادامه پیدا خواهد کرد.
وزیر نفت خاطر نشان کرد: هم اکنون برداشت گاز از میدان های پارس جنوبی نسبت به زمان شروع دولت تدبیر و امید دو برابر شده است.
وی تاکید کرد: این حجم کار نتیجه و بیانگر تلاش، سرمایه گذاری و به خصوص مدیریت بوده است که توانسته ایم این حجم عظیم گاز را تولید کنیم.
وزیر نفت با بیان اینکه تولید گاز تجمعی کار ساده ای نیست، افزود: برای دومین بار توانسته ایم با افزایش تولید گاز روزانه به میزان تولید گاز کشور قطر برسیم.
وی خاطرنشان کرد: این حجم تولید گاز باید به مرکزهای مصرف برسد و مشکلی که وجود دارد این است که متوسط فاصله مرکز تولید با مرکز مصرف گاز، 100 کیلومتراست. 
زنگنه گفت: یک خط انتقال با لوله 56 اینچی و یک دستگاه کمپرسور که می تواند بین 100 تا 150 میلیون مترمکعب گاز را انتقال دهد، بیش از یک میلیون دلار هزینه در بردارد.
وی تصریح کرد: بخشی از خطوط انتقال در سال های گذشته و بخش هایی هم جدید احداث شد که برای فشارافزایی و تولید دبی بیشتر نیاز به کمپرسور دارند.
وی با بیان اینکه برای هر ایستگاه خط انتقال بین 350 تا 400 میلیارد تومان هزینه شده است، افزود: برای این پنج ایستگاه که امروز بطور همزمان در کاشان به بهره برداری رسید، افزون بر دو هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
وزیر نفت تاکید کرد: بخش خط انتقال گاز و نفت از جمله بخش هایی است که پیدا نیست چون مردم نفت و گاز را فقط در مرکزهای توزیع می بینند اما از خط انتقال آن ها بی اطلاع هستند.
زنگنه گفت: فقط در ایستگاه های انتقال گاز در مدت دو سال گذشته نزدیک به سه هزار میلیارد تومان هزینه شده است.
وزیر نفت یادآور شد: نزدیک به 90 درصد از جمعیت کل کشور زیر پوشش توزیع گاز قرار دارند که جمعیت شهری بالای 95 درصد است.
وی همچنین با اشاره به افتتاح خط انتقال گاز زاهدان درهفته گذشته با حضور رئیس جمهوری، گفت: برخی تخصص دارند شرح دولت را با بهره گیری از کاتالیست به شرنگ تبدیل کنند و باید به آنان جایزه نوبل داد.
زنگنه تصریح کرد: در این بین نباید حق صدا و سیما تضییع شود که حق اصلی این تکنولوژی مال این رسانه است و بایدجایزه نوبل را به یک نفر در صدا و سیما داد.

در این آئین که با حضور اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری برگزار شد ایستگاه تقویت فشار خط هشتم سراسری گاز مورد افتتاح قرار گرفت.
این طرح ها شامل ایستگاه تقویت فشار خنج، جهرم، صفاشهر، نایین و کاشان است که هریک با بهره گیری از 4 دستگاه توربو کمپرسور 25 مگاواتی در مدت 30 ماه و با هزینه ای بالغ بر 16 هزار میلیارد ریال با تکیه بر توان مشاوران، سازندگان و پیمانکاران داخلی به مرحله بهره برداری رسیده است.
با بهره برداری از این ایستگاه ها ، ظرفیت انتقال خط لوله هشتم سراسری از 60 میلیون متر مکعب در روز به 110 میلیون متر مکعب در روز افزایش پیدا می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 369
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران