پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251051 تاریخ : 1395/09/18-18:41:45
,20,
زمینه های همکاری دوجانبه فراهم است/تاکید بر حضور بیشتر شرکت های ژاپنی در ایران

ظریف در دیدار با مقام عالی اقتصادی ژاپن:

زمینه های همکاری دوجانبه فراهم است/تاکید بر حضور بیشتر شرکت های ژاپنی در ایران

وزیر امور خارجه کشورمان در دومین روز سفر خود به توکیو پایتخت ژاپن با «هیروشیگه سکو» وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت (متی) دیدار و گفت وکرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از  دولت، به نقل از ایرنا، «محمدجواد ظریف» در ابتدای این دیدار که صبح پنجشنبه (به وقت محلی) در محل این وزارتخانه برگزار شد با ابراز خرسندی از فرصت ایجاد شده برای انجام این ملاقات، اظهار کرد: ایران و ژاپن کمتر از 100 سال است که رابطه رسمی دارند ولی رابطه مردمی و بازرگانی بین دو ملت به بیش از 1000 سال پیش باز می گردد.

وی با بیان اینکه این روابط می تواند پایه گذار همکاریهای گسترده تر در زمینه های مختلف بین ایران و ژاپن باشد خطاب به وزیر ژاپنی تصریح کرد: همانطور که می دانید من همراه با یک هیات اقتصادی و علمی از بخش خصوصی و دولتی در ژاپن حضور دارم.

ظریف با تاکید بر اینکه زمینه های بسیار خوبی برای ایجاد همکاری بین دو کشور وجود دارد و باید با مشورت این زمینه ها را به بالفعل تبدیل کرد، ادامه داد: ژاپن می تواند بیشتر از وضعیت کنونی در بازارهای ایران حضور فعال تر داشته باشد.

در ابتدای این دیدار نیز وزیر اقتصاد، تجارت و صنعت (متی) با اشاره به توانمندیها و پتانسیل های کشورمان از ایران به عنوان کشوری بزرگ یاد کرد که سابقه دوستی دوجانبه به بیش از یک هزار سال پیش باز می گردد.

وی خاطرنشان کرد: انتظار دارد ایران در منطقه نقش تثبیت کننده تری داشته باشد و ژاپن از این موضوع حمایت می کند و همانطور که اشاره شد ما انتظار داریم این روند ادامه پیدا کند.

همچنین در این دیدار از تیم اقتصادی هیات همراه ظریف وزیر امور خارجه غلامحسین شافعی رئیس اتاق بازرگانی و مهدی کرباسیان معاون وزیر صنعت، و معدن تجارت ایران حضور داشتند.

ظریف امروز همچنین در یک صبحانه کاری با اعضای گروه پارلمانی دوستی حزب حاکم لیبرال دمکرات (ال.دی.پی) شرکت و طرفین روابط دوجانبه بویژه پارلمانی، اقتصادی و سیاسی را مورد بررسی قرار دادند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 286
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران