پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310792 تاریخ : 1396/09/20-17:36:37
,5,
رئیس گنجینه ملی آب ایران :نباید به میراث مادی و معنوی آب صرفا نگاه موزه ای داشت

رئیس گنجینه ملی آب ایران :نباید به میراث مادی و معنوی آب صرفا نگاه موزه ای داشت

اولین نشست تخصصی رابطین گنجینه ملی آب ایران روز دوشنبه بیستم آذر ماه با حضور مهندس رضا راعی رئیس گنجینه ملی آب ایران و نمایندگان شرکت های تابعه در سالن خلیج فارس شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط  عمومی شرکت آّب، آقای راعی ضمن اشاره به تاریخچه گنجینه آب گفت: پیشنهادگنجینه آب در سال 71 توسط اینجانب مطرح و در سال 76 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد و پس از طی مراحل مختلف در حال حاضر مسئولیت مدیریت نظارت و تامین منابع مالی گنجینه آب و بازسازی سازه های تاریخی بر عهده شرکت مدیریت منابع آب است. 

وی در ادامه بر اهمیت مدیریت مشارکتی و استفاده از خرد جمعی در اداره گنجینه ملی آب تاکید کرد و اظهار داشت یکی از اهداف این نشست بهره گیری از خرد جمعی شما همکاران است.
راعی با بیان اینکه طراحی سایت گنجینه ملی آب به دو زبان فارسی و انگلیسی در حال اتمام است و اساسنامه گنجینه نیز در آن قرار داده شده است، پیشنهاد کرد هر یک از شرکتها یک سایت مستقل داشته باشند که به گنجینه متصل شود و امکان تعامل بهتر با سایر کشورها را فراهم سازد. 
رئیس گنجینه آب در ادامه سخنان خود گفت ما به دنبال یک نقشه راه برای گنجینه آب هستیم. در این نقشه راه وضعیت فعلی تعریف و برنامه های آینده و اهداف مشخص خواهد شد .
وی همچنین به مبادله تفاهم نامه باموزه علوم وفناوری در آینده نزدیک اشاره کرد و با بیان این که برخی کشورهای دنیا تجارب گذشتگان خود را در زمینه آب بازنگری کرده و به صورتی نوین مورد بهره برداری قرار می دهند گفت: نباید به میراث مادی، معنوی و فرهنگی آب نگاه موزه ای داشت. 
راعی در مورد پروژه های مرتبط باحفظ آثار و ابنیه آبی گفت باید در استان ها ظرفیت سازی کنیم که از متخصصین همان استان یا استان های همجوار دعوت به همکاری در این زمینه شود . رئیس گنجینه ملی آب ایران اعلام کرد راه اندازی مرکز اسناد، بانک اطلاعات و کتابخانه مربوط به منابع تاریخی آب برای اولین بار قرار است در تهران صورت پذیرد. 
مهندس راعی گفت خوشبختانه یونسکو وارد بحث موزه های آب شده است. امسال اولین گردهمایی در وینز ایتالیا برگزار شد و شعار آن "به سوی موزه های آب دنیا" بود. سال بعد قرار است در چین برگزار شود و شعار سال بعد "موزه ها پلی بین گذشته و حال" است. وی در پایان سخنان خود تاکید کرد باید با همکاری یکدیگر تلاش کنیم که جایگاه و اهمیت گنجینه آب در میان شرکت های آب منطقه ای ارتقاء یابد. 

در ادامه جلسه هر یک از نمایندگان شرکت های حاضر در نشست، نقطه نظرات و پیشنهادهای خود را برای برطرف سازی مشکلات و چالش های موجود در این حوزه ارائه دادند. 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 291
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران