پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 310156 تاریخ : 1396/09/12-13:11:58
,5,
رئیس منابع آب حوزه مرکزی یزد: پبشرفت تکنولوژی پدیده ای شوم برای آبهای زیرزمینی

رئیس منابع آب حوزه مرکزی یزد: پبشرفت تکنولوژی پدیده ای شوم برای آبهای زیرزمینی

دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان یزد باحضور فرماندار یزد ، معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری یزد ، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد ، رئیس اداره منابع آب حوزه مرکزی شرکت آب منطقه ای یزد و دیگر اعضاء در فرمانداری شهرستان یزد برگزارشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شرکت آب، دومین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان یزد باحضور فرماندار یزد ، معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری یزد ، معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد ، رئیس اداره منابع آب حوزه مرکزی شرکت آب منطقه ای یزد و دیگر اعضاء در فرمانداری شهرستان یزد برگزارشد.

عباس دهقان در مورد ممنوعیت نصب آب شیرین کن بر روی چاه های کشاورزی گفت : پیشرفت تکنولوژی یک پدیده شوم

برای آبهای زیرزمینی است که منجر به نابودی فناوری سنتی(قنات ) شده است ، دستگاه های آب شیرین کن هم یک تکنولوژی جدید دیگری است که به نابودی سفره های آب زیرزمینی می انجامد.

این مقام مسئول ادامه داد : بر اساس دستورالعمل وزارت نیرو و با توجه به آثار مخرب و جبران ناپذیر دستگاه های آب شیرین کن بر روی سفره آب زیرزمینی و برای صیانت از منابع آب ، حفظ محیط زیست، از جمله جلو گیری از افت کمی و کیفی منابع آب زیرزمینی وممانعت از تخلیه پساب های خروجی آب شیرین کن ها که علاوه بر ترغیب سایرین به اضافه برداشت از منابع آب زیر زمینی، موجب افزایش شوری ونهایتا ایجاد پدیده فرونشست زمین و فروچاله ومرگ آبخون ها می گردد نصب وبهره برداری از دستگاه های آب شیرین کن برای چاههای کشاورزی ممنوعیت قانونی دارد .

وی در مورد اقدامات حفاظتی انجام شده در راستای مصوبات جلسات قبلی شورا ی حفاظت از منابع آب شهرستان یزد در نیمه اول سال جاری گفت : تعداد 6حلقه چاه غیر مجاز مسدود شده و از این اقدام 292.5 هزار متر مکعب حجم آب صرفه جویی شده است، همچنین تعداد 3حلقه چاه غیر مجاز پر شده که حجم آب صرفه جویی شده ناشی از آن 514.8 هزار متر مکعب می باشد.

در ادامه مصطفی سالاری فرماندار یزد گفت : اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی اثرات مثبتی در کاهش سطح افت آب زیرزمینی داشته و در مناطقی مانند شهرستان ابرکوه و خاتم این امر کاملاً مشهود است.

سپس محمدحسین فلاح تفتی معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری یزد در مورد مسیر رودخانه ها در یزد اظهارداشت:

درمورد بازگشائی مسیر رودخانه ها کار خوبی آغاز شده و امیدوارم استمرار داشته باشد و این آغاز راه است و دشواری های این کار هنوز باقی مانده است .

وی افزود: درد مشترک استان کمبود منابع آبی است که حیات استان را به خطر می اندازد و آینده ما و فرزندان مارا تحت الشعاع قرارداده و باید به آن توجه نمائیم.
معاون فنی و امور عمرانی فرمانداری یزد با اشاره به این مطلب که جداسازی شبکه آب شرب از شبکه آبیاری فضای سبز یک امر ضروری است از شهرداری ها خواست تا در اجرای این طرح تمام تلاش خود را بکار برده و آن را جزء سیاست های خود قراردهند وهم الگوئی برای سایر شهرستانها باشیم.

در ادامه معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای یزد با بیان این مطلب که اجرای طرح خاموشی زمستانه چاه های کشاورزی مقدمه ای برای تحویل حجمی آب به کشاورزان است گفت: تحویل حجمی آب به کشاورزان به این معنی است که تحویل آب براساس ساعت کارکرد مجاز چاه ها صورت می گیرد.

سید محمد طباطبائی اعلام نمود : برنامه زمان بندی خاموشی زمستانه چاه کشاورزی شهر یزد و زارچ از 15 آذر ماه تا پایان دی ماه سال جاری طی یک دوره 45 روزه می باشد.

وی خاطر نشان ساخت : باتوجه به شرایط بحرانی منابع آب کشور و استان یزد باید طرح احیاء و تعادل بخش منابع آب زیرزمینی را اجرا نموده و با مدیریت درست منابع آب پایداری داشته باشیم . 



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 327
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران