پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 389014 تاریخ : 1397/07/22-12:51:28
,10033,22,
رئیس سازمان حفاظت محیط زیست وارد منطقه سیستان شد

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست وارد منطقه سیستان شد

صبح امروز رئیس سازمان حفاظت محیط زیست در راستای احیای تالاب هامون و کاهش گرد وغبار منطقه وارد سیستان شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان حفاطت محیط زیست، عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست جهت بررسی اقدامات انجام شده در راستای احیای تالاب هامون و کاهش گرد و غبار منطقه به سیستان وارد شد.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اجرای برنامه‌های احیای تالاب هامون در کوتاه مدت از اولویت‌های کاری سازمان حفاظت محیط زیست است.
وی گفت: دولت در کارگروه‌های مختلف محیط زیست، تالاب هامون را بصورت ویژه در حال پیگیری دارد. بسیاری از ریزگردهای منطقه منشا خارجی دارد و باید موضوع تالاب هامون بین المللی مورد بررسی قرار گیرد.
معاون رئیس جمهوری خاطرنشان کرد: امروز از نزدیک مسائل زیست محیطی تالاب هامون مورد بررسی قرار می‌گیرد و در گزارشی ویژه در دولت بررسی خواهد شد.
وی در ادامه گفت: خشک شدن هامون سبب شده تا گرد و غبار، طوفان‌های شن و گرمای طاقت فرسا مشکلاتی را برای مردم سیستان به وجود آورد.
عیسی کلانتری جهت بررسی اقدامات انجام شده در راستای احیای تالاب هامون و کاهش گرد وغبار منطقه سیستان امروز به استان سیستان و بلوچستان سفر کرده است. او در اولین ساعات سفر خود مرکز بازدید کنندگان هامون واقع در کوه خواجه  را افتتاح کرد.
تالاب هامون واقع در شمال سیستان و بلوچستان از رودخانه هیرمند آبگیری می‌شود. رودخانه هیرمند از کوههای بابایغما در مرکز افغانستان سرچشمه گرفته است و پس از طی افزون بر هزار کیلومتر به مرز ایران در منطقه سیستان و پس از آن در تالاب هامون سرازیر می‌شود.
سیستان با پنج شهرستان زابل، هیرمند، زهک، نیمروز و هامون در شمال استان سیستان و بلوچستان و در فاصله حدود 200 کیلومتری زاهدان واقع شده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 295
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران