پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 354748 تاریخ : 1397/05/30-11:10:41
,10033,
رییس سازمان جنگل ها با نماینده مردم کرج دیدار کرد

رییس سازمان جنگل ها با نماینده مردم کرج دیدار کرد

معاون وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور عصر روز دوشنبه با محمد جواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت و گو کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل ها، محور گفت و گوی طرفین در این دیدار در باره اهمیت طرح های آبخیز داری و نقش آن در ایجاد پوشش گیاهی، جلوگیری از سیل، فرسایش خاک و استحصال نزولات آسمانی و تقویت سفره های زیر زمینی بود.

مهندس آقایی گفت: سالانه بخش زیادی از آب های سطحی و نزولات آسمانی کشور بدون کوچکترین بهره برداری از دسترس خارج می شوند که با اجرای طرح های آبخیزداری می توان از هدر رفت آب جلوگیری کرد.

رییس سازمان جنگل ها از کولیوند خواست با دیگر نمایندگان البرز و استاندار استان از طرح ها و پروژه های در دست اجرای منابع طبیعی دیدن کرده و از میزان پیشرفت طرح ها با خبر شوند.

آقایی افزود: پروژه های آبخیزداری یک پکیج کامل فعالیت در حوزه منابع طبیعی است و همه فعالیت ها از جمله اقدامات حفاظتی، پیشگیری از حریق، کشت گیاهان دارویی، کاداستر، حفاظت مشارکتی و غیره در قالب طرح جامع حوزه آبخیز دیده شده و در حال انجام است.

مهندس آقایی به نماینده مردم البرز یادآوری کرد که هیچ پروژه ای در منابع طبیعی بدون نقش و مشارکت مردم تعریف نمی شود و هرجا طرح در حال اجراست قطعاً مردم در آن حضور دارند.

وی اضافه کرد: صفر تا صد پروژه ها در محل اجرای طرح را به مردم واگذار می کنیم و نیاز نمی بینیم که پیمانکاران را از بیرون مجموعه ورود دهیم زیرا مردم  بهترین مجریان و حافظان طرح در منابع طبیعی هستند.

طرح های آبخیزداری امید به زندگی در روستاهای البرز را بیشتر کرده است

در ادامه محمدجواد کولیوند نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی از توجه سازمان جنگل ها به موضوع آبخیزداری در البرز تشکر کرد و افزود: اجرای طرح های آبخیزداری سبب شد در بسیاری از روستا مهاجرت کاهش یافته و بعضاً معکوس شود و از این بابت از منابع طبیعی تشکر می کنیم  که امید به زندگی در روستاهای این استان را بیشتر کرده است.

30 میلیارد تومان پروژه آبخیزداری در البرز تعریف شده است

همچنین در این نشست حامد فرضی مدیر کل منابع طبیعی استان البرز گفـت: 30 میلیارد تومان پروژه آبخیزداری در استان تعریف کرده ایم که این اتفاقی جالب و بی سابقه بوده است.

فرضی افزود: با توجه به سیل هایی که طی چند سال اخیر در برخی روستاهای کرج ابوقوع پیوسته و خسارت جانی و مالی زیادی  برجای گذاشته، مردم و مسئولین به نقش آبخیزداری بیشتر اعتقاد و باور پیدا کرده اند و در این راستا شورای شهرکرج به دلیل اهمیت موضوع  70 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح آبخیزداری مصوب کرده و اکنون 7 میلیارد تومان آن را تخصیص داده است.

 

به گفته مسئول منابع طبیعی استان البرز، مردم روستای سیجان و کندور، روستاهایی که در سیل چند سال اخیر آسیب دیده اند  تاکنون ر اجرای طرح های آبخیزداری و آبخوانداری در بالا دست روستاها و نواحی بحرانی با نقش و مشارکت خود بیش از 500 میلیون تومان خدمات ارائه داده اند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 389
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران